Сьогодні: 27 травня 2020 року - середа

wordpress themes.

ЯК В УМОВАХ КАРАНТИНУ НЕ ПРОПУСТИТИ СТРОКИ ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ СПАДЩИНИ: КОМЕНТУЄ НОТАРІУС

Втома від перманентного карантину є загальновідомою. Анонсований урядом поетапний вихід із жорстких карантинних обмежень примушує нас задумуватися як над стратегією побудови повсякденного життя у нових, посткарантинних умовах,  так і тактикою  дій на щодень. Оскільки попит на нотаріальні послуги існує за будь-яких умов, прокоментувати ситуацію із роботою нотаріальних контор кореспондент «ПРИМІСЬКОГО ЖИТТЯ» попросила приватного нотаріуса Житомирського районного нотаріального округу Віктора Доброльожу.

Пане Вікторе, як особисто Вам працюється під час карантину?         

– Найважче було на першому етапі введення карантинних обмежень. Проте всі рекомендації фахівців та вимоги уряду щодо організації роботи, за винятком хіба що температурного скринінгу персоналу, виконувалися практично на  підсвідомому рівні.

Значні часові, фінансові та організаційні зусилля було спрямовано на адаптацію офісу до нових реаліях. Довелося вивчати і, що найважливіше, застосовувати на практиці новітні технології, про які до того навіть не чули. Йдеться,  зокрема, про Zoom. Як і увесь світ, українські нотаріуси впритул зіштовхнулися із практикою «роботи на відстані», очікуваним є і скорочення персоналу, оскільки падіння економічної активності має наслідком зменшення попиту на нотаріальні послуги.

– У мережі інтернету та  ЗМІ наголошувалося про скасування нотаріусами  особистого прийому громадян. Ситуація в цій площині залишається незмінною?

– Коли йдеться про особистий прийом нотаріусом, то мається на увазі безпосереднє спілкування індивідуально, коли нотаріус радить, рекомендує, роз’яснює клієнтові тонкощі та ньюанси певного юридичного питання. Як саме це відбувається: дистанційно, за допомогою сучасних засобів комунікації ( телефон, вайбер, скайп чи вже згадуваний Zoom – не суть важливо) або з дотриманням  усіх заходів безпеки безпосередньо в офісі нотаріуса – це питання вирішує кожен нотаріус індивідуально. Сьогодні черга до нотаріальної контори – це атавізм: і самі нотаріуси, і наші клієнти мають дбадити про взаємну безпеку і дотримуватися соціальної (фізичної) дистанції. Це-по-перше. А по-друге, та ж відеоконференція між клієнтом і нотаріусом значно зекономить час, а тому «особистий прийом на відстані» у період карантину я практикую доволі часто. Причому задоволення отримують від спілкування обидві сторони: все чітко, оперативно, згідно узгодженого графіку.

– Наступне питання є  одвічно актуальним, оскільки стосується  спадщини. Як не пропустити 6 місяців, коли і транспортне сполучення  є нестабільним, і нотаріуси працюють у «закритому режимі»?

– Порада одна: діяти своєчасно, не очікуючи спливу 6 місяців на прийняття спадщини чи відмову від неї, і не чекати завершення карантину. Шляхів безліч: знайти інформацію щодо умов роботи нотаріуса в інтернеті, звернутися за порадою до  в. о. старости, у сільраду тощо, де охочих забезпечать первинною інформацією щодо необхідного для  спадкоємця переліку документів, нададуть контакти нотаріальної контори. А далі діяти за вже усталеним алгоритмом: є можливість потрапити до нотаріуса – домовляєтеся про зустріч. Нема такої можливості – засобами поштового зв’язку надсилаєте відповідну заяву спадкоємця (аби уникнути пропуску згадуваних 6 місяці та необхідності звернення до адвокатів, суду тощо). Я у такий «дистанційний» спосіб під час карантину завів 12 спадкових справ. Таким чином ми спільно із клієнтами знайшли спосіб вирішення проблемної ситуації, а не обмежилися самими посиланнями на обмеження…

Інтервю записала

Ірина КАРПЕНКО

Продовження в наступному номері

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.