Сьогодні: 10 грудня 2018 року - понеділок

wordpress themes.

ВЧИТЕЛЬ І УЧНІ СПІЛЬНО БУДУЮТЬ СВІЙ ДІМ

17 [1600x1200]

Уся виховна робота в Житомирській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №17 спрямована в руслі національно-патріотичного виховання. Формування особистості здійснюється на засадах духовності, моральності, толерантності.

Школа активно займається волонтерською діяльністю. Наші учні підтримують українських військових, які сьогодні відстоюють  територіальну цілісність та незалежність України. У зону бойових дій ми відправляли власноруч сплетені маскувальні сітки, солодощі, листівки з побажаннями вернутися живими,  проводили акції на підтримку наших військових.

У цьому році на базі соціально-психологічного факультету ЖДУ ім. І. Франка пройшов ІІ Молодіжний форум активних громадян Житомирщини, в якому взяло участь 150 учнів шкіл Житомирської області. Учні 11-А класу Гончаренко Наталія, Сергєєва Олександра, Семенов Дмитро презентували на форумі шкільний волонтерський проект «Не будь байдужим». Проект виборов І місце. Житомирська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №17 стала лауреатом регіонального конкурсу «Благодійна Житомирщина – 2017»  та посіла ІІІ місце у номінації «Благодійна акція».

Одним зі способів організації життя шкільного колективу є учнівське самоврядування, яке сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, процесу соціалізації особистості, ефективному входженню в доросле життя.

Діти стають не спостерігачами життя, а його учасниками. Через шкільне самоврядування відбувається підготовка майбутніх активних громадян держави.

У школі продовжує роботу Учнівська республіка, до складу якої входять шість міністерств: міністерство культури та дозвілля, міністерство преси та інформації, міністерство навчання, міністерство дисципліни, міністерство спорту і праці, міністерство «Молодший школяр».

Організаційно-функціональну структуру учнівського самоврядування очолює Президент школи. 

За кожним міністерством закріплені педагоги-організатори, які відповідають за надання методичної допомоги органам учнівського самоврядування, учням-лідерам із проблеми організації цікавих справ, акцій, навчання учнівського активу.

Протягом минулого навчального року учнівське самоврядування було ініціатором та організатором проведення благодійних акцій, метою яких було надання матеріальної допомоги дітям та сім’ям, які опинилися у скрутному становищі. Також  школа брала участь у благодійних акціях шкільного та міського рівня, члени шкільного самоврядування є активними учасниками Виконкому майбутнього.

Ми живемо не тільки «тут» і «зараз», а скрізь і завжди. Ми нібито із завтра, із того, що йде в далеку перспективу, дивимося в сьогодні, і тут, зараз все й робимо. Ось тут і виникає поняття «вічності» – ти бачиш рух у вічності, із огляду на це працюєш тут.

Ми не починаємо з вами жити, ми є дійовими особами процесу, який уже створений для нас. І коли ми починаємо щось змінювати, треба завжди пам’ятати прислів’я: «Сто разів відміряй, а один раз відріж».

 Нас дуже багато хто не розуміє в цьому світі. Нас не можуть зрозуміти ті, хто живе миттєвим економічним життям, ті, для кого грошові одиниці є мірилом людської совісті та порядності. Але нам треба усвідомити, що коли ми віддаємо – ми багатіємо, і тільки виконуючи обов’язки перед своєю совістю, ми можемо жити далі. Тому наше завдання полягає не в тому, щоб щось змінювати або заперечувати минуле, а в тому, щоб доповнювати його. З минулого треба брати краще  і, усвідомлюючи його корисність, додавати в будівельний матеріал нашого життя сьогодні.

Нам треба більше думати про свою Батьківщину.  Спитаєте, як? Гени… Здається, гени вміють розмовляти, коли до них звертаєшся. Є таке відчуття, що кожна людина, що прожила ВСЕ, – це не окрема одиниця, відірвана від цілого, а людина роду. А коли немає такого повного відчуття, то тоді «Я» – людина будь-якого роду-племені або декількох колін. Можна зробити висновок, що кожен як особистість – це не просто вісімнадцятирічний, тридцятирічний або п’ятдесятичотирьохрічний, а «Я» – весь рід. І тоді «Я» несу в собі особливості характеру, поведінки, відображення внутрішнього світу цілого роду. І ніхто не скаржитиметься на те, що він «відірваний», сам по собі й нікому не потрібний.

Але повернемося до дітей. Що для них є найважливішим і головним? Щире почуття і повага! Скажете, замало… Для когось це занадто мало, а для тих, хто займається вихованням, це буде основним результатом їхньої діяльності. Треба дітям дати зрозуміти, що ніхто з них не вчиться для себе. Основним мотивом буде: «Я вчуся не для себе, а для свого роду, і через нього для свого народу! І через свій народ я буду корисним для інших народів, а через це поняття – для всього Всесвіту!» 

550 років тому великий Вітторино да Фельтре в своїй «Школі радості» дав імпульс так званій гуманній педагогічній думці, сила якої не вичерпується за наших днів та, мабуть, і на майбутнє.

Спрямування до мети, загальні інтереси й ентузіазм, відданість ідеалам і любов до ближнього, взаємопідтримка та взаємодопомога, вища організованість, що виключає такі поняття, як порушення дисципліни і правопорушення, піднесене розуміння відчуття такого поняття, як Батьківщина…

Творча й конструктивна праця кожного, повага до родової пам’яті, до предків, до батьків, повний відхід від людських пристрастей – від паління й вживання алкоголю, від злості й марнославства, від заздрості й ненависті. І все це виключно на основі добровільного вибору кожного учня…

А що ж зостається тим, хто при одній думці про викладене ужахнеться? Як же молоді люди, що вийдуть у світ з такої школи, зможуть адаптуватись до життя у нашому некультурно-конкурентному, технократично влаштованому суспільстві, якщо в них так багато довіри, любові, чистоти?

Ті, що так думають, не розуміють одного: вчитель і учні разом будують свій дім, в якому їм дуже добре жити, бо там був створений дуже міцний фундамент, там є розуміння, яке проходить крізь серце кожного.

Марія СЕРВАЧУК, 

директор Житомирської 

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Follow by Email
Facebook
Twitter
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.