Сьогодні: 04 липня 2020 року - субота

wordpress themes.

РЕФОРМА – ЦЕ ЩЕ Й РУЙНУВАННЯ СТЕРЕОТИПІВ

Першого вересня 2018 року Житомирській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №20 Житомирської міської ради  виповнилося 55 років. Сьогодні це загальноосвітній навчальний заклад, який має традиції, створені не одним поколінням учнів та вчителів. Завдяки випускникам, кількість яких наближається до 4000, школа відома не тільки в Україні, а й за її межами.

Час її створення припадає на «Хрущовську відлигу». 60-ті роки ХХ століття пам’ятні, зокрема, удосконаленням системи народної освіти. Активний пошук шляхів реформування освітньої системи спонукав тодішню владу до експерименту. Так, 1 вересня 1963 року в Житомирі розпочала діяльність Житомирська середня трудова політехнічна школа №20, яка зібрала кращих педагогів міста та учнів тільки старших класів. Очолила експериментальний заклад Кульчицька Ада Вікентіївна.

Нині наша школа –  це єдиний в області загальноосвітній навчальний заклад, у якому впродовж 48 років поглиблено вивчається французька мова, завдяки чому сотні її випускників успішно реалізували себе у різних сферах: журналістиці й дипломатії, економіці й юриспруденції,  медицині й педагогіці, науковій та військовій галузях. Другою іноземною мовою є англійська. Відмінною рисою нашого освітнього закладу є те, що третина педагогічного колективу – її випускники. Нині школа знову в процесі змін і реформування.

1 вересня 2018 року шкільна громада поповнилася чотирма першими класами, до яких зараховано 134 учні, двоє з яких навчаються за інклюзивною формою. Усі першокласники навчаються за програмою Нової української школи.

Учителі, що викладають у перших класах – Гамкрелідзе І. Б.(1-А), Осецька І.Б. (1- Б), Салан В. Г. (1-В), Булуй А. А. (1-Г), пройшли підготовку, беручи участь у спеціальних тренінгах, організованих з ініціативи КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». Окрім того, кожен педагогічний працівник, який працює з першокласниками, пройшов онлайн-курс для вчителів початкової школи на освітній платформі EdEra, отримавши по закінченні відповідний сертифікат. До початку навчального року в закладі обладнано чотири класних кімнати для навчання першокласників. Велику допомогу в створенні комфортних умов для учнів перших класів надали батьки.

1-А урок [1600x1200]

Тренінг 02 [1600x1200]

На жаль, у перші два місяці навчання в нових умовах  школі довелося вирішувати ряд проблем, що виникли не з її вини, – значна перевантаженість класів (по 35 учнів), відсутність підручників та сучасних технічних засобів, що дозволяють використовувати ІТ в освітньому процесі, невідповідність шкільних меблів вимогам НУШ тощо. Станом на перше листопада 2018 року школа отримала 130 одномісних парт зі стільцями, 4 мультимедійні дошки й 4 проектори для них, набори дидактичних матеріалів, які укомплектовані відповідно до програми НУШ. Проте, для ефективного використання наявного обладнання не вистачає ноутбуків з відповідним програмним забезпеченням. Окрім підручників, вчителі перших класів гостро відчувають потребу в «фабриках друку». Щоденно вчитель повинен вишукувати можливість, щоб роздрукувати для першокласників необхідний дидактичний матеріал. Дуже важливо, щоб при плануванні кошторису на наступний рік було враховано фінансові витрати на технічне обслуговування обладнання, канцелярські товари, дидактичний матеріал тощо.

Нині у Європі все популярнішою стає нейробіка, або мозкова гімнастика. Вона є невід’ємним складником когнітивного розвитку молодших школярів. Під час осінніх канікул для вчителів перших класів міста на базі школи пройшов тренінг з нейробіки, який організувала методист науково-методичного центру департаменту освіти Житомирської міської ради Камінська Тетяна Адамівна. Тренерами були вчителі-логопеди з житомирських шкіл, серед яких – Авраменко Оксана Миколаївна, логопед ЖСШ №20. Тематика заходу викликала інтерес і підтримку педагогів, що підтверджується кількістю учасників заходу – понад 80 учасників.

Триває підготовка вчителів, які наступного року працюватимуть у перших класах. Гамкрелідзе І. Б., класовод 1-А класу, є тренером НУШ і здійснює підготовку вчителів для першокласників 2019 року. Вчителі міста у жовтні цього року на базі навчального кабінету, створеного Інною Богданівною,  успішно закінчили третій модуль тренінгів за програмою Нової української школи. В умовах, максимально наближених до реальних, відпрацьовувалися нові технології інтегрованого навчання, було опрацьовано питання організації інклюзивної освіти. Інна Богданівна розробила навчально-методичний курс з підготовки до роботи в перших класах НУШ.

 Реформа – це ще й руйнування стереотипів.  Одним із складних, «болючих» етапів реформування школи буде зміна мережі освітніх закладів міста. До вирішення цього питання необхідно підходити помірковано, виважено, враховуючи різні аспекти. На нашу думку, не варто розривати початкову й середню школу. Тому в майбутньому нашу школу ми бачимо як заклад, у якому поєднано початкову школу і гімназію.

У ХХІ столітті неграмотні не ті, хто не вміє читати і писати, а ті, хто не вміє вчитися, а ще – забувати те, чого  навчився, й перевчатися, – стверджує Елвін Тоффлер, американський соціолог та футуролог, один із авторів концепції постіндустріального суспільства. 

Швидкі зміни в нашому світі вимагають від учнів бути гнучкими, брати на себе ініціативу та бути лідерами, а також створювати щось нове та корисне для себе й суспільства. Отже, школа майбутнього – це, насамперед, середовище, у якому є все необхідне, щоб навчатися для життя. У школі ХХІ століття мають працювати вчителі, які самі постійно вчаться й не бояться перевчатися.

 Борис ВЕДМЕДЕНКО,

директор Житомирської

спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №20  

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.