Сьогодні: 15 листопада 2018 року - четвер

wordpress themes.

Хто контролюватиме рішення місцевих рад?

ан [1600x1200]

Асоціація міст України надала Мінрегіону заперечення на проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та деяких законодавчих актів України щодо зменшення заходів та упорядкування системи державного нагляду і контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування».

Так, проект Закону, з огляду на його назву, не пропонує удосконалення наявної системи державного контролю, яке б мало полягати, в тому числі, у спрощенні такого контролю, а передбачає лише її подальше ускладнення.

Як зазначив консультант з юридичних питань Офісу реформ у Житомирському РВ АМУ Андрій Дяченко, незважаючи на вже наявний державний контроль за власними та делегованими повноваженнями органів місцевого самоврядування у багатьох важливих сферах діяльності, а також право органів прокуратури звернення до суду в інтересах держави чи громадянина з питань, що не контролюються жодним державним органом, проект Закону передбачає створення спеціального наглядового органу для здійснення державного нагляду за всіма власними (самоврядними) повноваженнями органів місцевого самоврядування – на початку таким органом пропонується зробити Мінрегіон та його територіальні підрозділи. Такий підхід щонайменше законодавчо не узгоджується з функціями існуючих державних органів контролю.

В той же час, АМУ послідовно виступала за необхідність  внесення змін до Конституції України щодо заміни нинішніх місцевих державних адміністрацій з політично-управлінськими функціями на префектури з формально-наглядовими функціями щодо органів місцевого самоврядування.

Також, проектом Закону передбачено створення електронного державного реєстру всіх актів органів місцевого самоврядування та актів їх посадових осіб, за обставин, що останні набуватимуть чинності лише після внесення їх до вказаного реєстру.

Таким чином, діяльність органів місцевого самоврядування згідно положень проекту Закону зазнає організаційної залежності від функціонування такого реєстру і роботи його адміністратора.

Це, очевидно, може призвести до уповільнення управлінської діяльності, створює ризики до перетворення такого реєстру в інструмент зупинення дії актів органів місцевого самоврядування в супереч встановленому судовому порядку. Більш того, створення та функціонування даного реєстру актів нестиме додаткове фінансове навантаження.

«Вказане ставить під сумнів баланс між контролюючими повноваженнями держави і автономністю місцевого самоврядування, що передбачена положеннями Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Європейської хартії місцевого самоврядування», – зазначає регіональний консультант проекту «Пульс» Андрій Дяченко.

Довідка. Це вже друга спроба Мінрегіону розробити законопроект такої тематики – перший варіант за численної та одностайної критики від членів АМУ у вересні 2017 року було відкликано розробником.

Світлана ПРОКОФЄВА,

консультант з комунікацій, АМУ, проект “ПУЛЬС”

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Follow by Email
Facebook
Twitter
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.