Сьогодні: 19 серпня 2019 року - понеділок

wordpress themes.

Олег БІЛЕЦЬКИЙ: «ДО ЧОГО ПРИЗВЕДЕ СВАВІЛЛЯ ПЕРЕВІЗНИКІВ?»

біл1000

Новий рік приніс нам нові ціни. З 1 січня вартість проїзду на деяких маршрутах зросла майже на 50%. Антимонопольний комітет разом із департаментом економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва, а також управлінням промисловості, розвитку інфраструктури та туризму облдержадміністрації почали перевірку розрахунків перевізників щодо підвищення тарифів на внутрішньообласних маршрутах.

Прокоментувати цю ситуацію ми попросили заступника голови Житомирської районної ради Олега БІЛЕЦЬКОГО.

– Хочу нагадати, що Кабінет міністрів України скасував державне і муніципальне регулювання тарифів на пасажирські перевезення, за винятком залізничних. Дане рішення закріплене постановою Кабінету міністрів України №240 від 25 березня 2015 року. Згідно з документом, із постанови Кабміну №1548 від 25 грудня 1996 року “Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)” було виключено пункт про те, що обласні органи державної виконавчої влади  мають право встановлювати і регулювати тарифи на перевезення пасажирів.

Це розв’язало руки для перевізників у питанні встановлення тарифів на  їхні послуги, – зазначає Олег Білецький. – Саме з цього моменту все і почалося. Пам’ятаєте, коли минулого року була підвищена вартість на проїзд, тоді перевізники, з якими  депутати неодноразово у районній раді проводили консультації щодо пільгового перевезення, заявляли, що підвищення вартості викликане зростанням мінімальної заробітної плати, що зріс курс долара, подорожчали пальне та запчастини. І ось чергове підвищення, аргументи ті ж – зросла мінімальна заробітна плата, здорожчало пальне.

Ви вірите в те, що водії у перевізника-монополіста районного масштабу працюють за мінімальну заробітну плату? Я переконаний в тому, що перевізники маніпулюють цим питанням.

Сільські ради, мешканців яких торкнулося підвищення вартості проїзду, чомусь уникають захищати інтереси виборців, хоча це їх прямий обов’язок відповідно до закону «Про місцеве самоврядування в Україні». Вони не хочуть йти на прямий конфлікт з перевізниками, причин може бути багато: від власних інтересів – до небажання втручатися в діяльність цих перевізників.

Минулого року Станишівська ОТГ заплатила перевізнику близько двох мільйонів гривень за перевезення пільгових категорій з колишніх шести сільських рад. А кілька років тому пільговий проїзд для мешканців району обходився державному бюджету всього в чотири з половиною мільйони гривень.

Питанням підвищення тарифів активно почали займатися громадські організації та активісти. Дивно, що жодна політична партія ніяких заяв з приводу незаконного підвищення вартості проїзду не поширила.

Люди налаштовані протестувати, перекривати дороги, щоб на них хтось звернув увагу.

Так, до Пісок проїзд сьогодні дорожчий, ніж до Луки на 2 гривні, хоча відстань до цього села з Житомира більша. Значить, для одного перевізника вигідно возити людей за меншу ціну, а  інший перевізник підвищує свої тарифи аж до неба.

Хто спровокував це підвищення в межах Житомирського району?

Усім відомий монополіст. Навіть не називаючи його прізвища, ми розуміємо, про кого йдеться. Нині цей перевізник, який тариф обґрунтує, такий і поставить. А у нашій країні можна обґрунтувати все, що завгодно.

У минулому році Антимонопольний комітет України давав роз’яснення щодо підвищення тарифів на перевезення пасажирів.

Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, зокрема, тарифів на транспортні послуги.

Згідно зі статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» обласні державні адміністрації та органи місцевого самоврядування відповідно формують у приміському та міжміському сполученні мережу автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі території області, та міських автобусних маршрутів загального  користування, а також здійснюють, в межах своїх повноважень, контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території.

Сільські голови в першу чергу повинні  відреагувати у цій ситуації, скликати позачергову сесію і в терміновому порядку прийняти звернення до відповідних державних органів.

Потрібно скасувати кабмінівську постанову №240 від 25 березня 2015 року, щоб зупинити свавілля перевізників.

Наскільки ми будемо активними та послідовними у відстоюванні своїх інтересів, залежатиме від нас самих.

Олексій ПРОЦЕНКО

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Follow by Email
Facebook
Twitter
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.