Сьогодні: 31 липня 2021 року - субота

wordpress themes.

Валентина ШАХВОРОСТ: «В АРХІВІ ВИ МОЖЕТЕ ВІДНАЙТИ ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВАС ЦІКАВЛЯТЬ»

Національний архівний фонд України – це сукупність документів, які мають історичне, наукове, соціально-культурне значення і призначені для задоволення інформаційних потреб суспільства і держави, реалізації прав та законних інтересів кожного громадянина. Як реалізовуються права громадян  на користування архівними документами у Житомирському районі, розповіла завідувач архівного сектору райдержадміністрації Валентина Степанівна Шахворост.

 

Валентино Степанівно, яка історія архіву Житомирського району, з якого часу він  існує?

– Державний архів Житомирського району створений у 1938 році з підпорядкуванням  Наркомату внутрішніх справ СРСР. На даний час всі архіви на місцях підпорядковуються Державній архівній службі України та Міністерству юстиції України.

Скільки в районному архіві працює співробітників?

– В архіві працює 2 співробітника, які забезпечують роботу, направлену на забезпечення збереженості документів Національного архівного фонду України, комплектування архівного сектору управлінською документацією установ, підприємств, організацій району, та контроль за організацією відомчого зберігання документів. Архів виконує повноваження, делеговані державою щодо формування та зберігання документів Національного архівного фонду, що мають місцеве значення.

Скільки знаходиться на сьогоднішній день документів на зберіганні, з яких організацій, скільки років повинні зберігатися документи різного змісту? Який максимальний термін зберігання архівних документів? Чи можете сказати, скільки років найстарішому документу, який зберігається в районному архіві, і якого  він змісту?

– На сьогоднішній день в архівному секторі налічується 88 фондів, в тому числі періоду незалежності – 10 фондів. Крайні дати документів, які зберігаються в архіві – з 1944 по 2015 роки. Найстаріші справи – це погосподарські книги Крошнянської сільської ради та земельно-шнурові книги колгоспів, в яких знаходиться інформація про господарський двір, національність родини та розмір земельної ділянки, що закріплена за цим двором.

На державному збереженні знаходиться закартонованих 15777 одиниць збережених  справ управлінської документації, в тому числі періоду незалежності – 4544 одиниць зберігання. Фондоутворювачами цих документів є державні органи та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації Житомирського району, документи яких зберігаються довічно. Документи з основної діяльності в установі зберігаються протягом 5 років, надалі передаються до державної архівної установи, в зоні комплектування якої знаходяться. Документи з кадрових питань (особового складу) в діючій установі зберігаються  75 років. Наказом Мін’юсту України від 12.04.2012 № 578/5 затверджено «Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій із зазначенням строків зберігання документів», що є нормативним документом для всіх установ.

Як часто звертаються в районний архів з заявами надати інформацію про документи? Якою є тематика та статистика звернень громадян до районного архіву?

– Державним архівом постійно надається методична та практична допомога відповідальним за діловодство та архівну справу відомчих архівів установ і організацій району з питань збереження документів,  складання і затвердження номенклатур справ, науково-технічного опрацювання документів.

Протягом минулого року  до державного архіву надійшло 717 запитів, з них 651 запит  соціально-правового характеру.

Всі запити соціально-правового характеру виконуються безоплатно. Основна тематика цих запитів: підтвердження стажу роботи в колгоспі, факту виділення земельних ділянок юридичним та фізичним особам, оформлення права власності, перейменування та реорганізація суб’єктів господарювання і т. д. У зв’язку з розподілом нерухомого майна спостерігається тенденція збільшення запитів про встановлення майнових прав на землю та нерухоме майно.

Протягом 2016 року на особистому прийомі побувало 552 громадянина.

З метою інформаційного обслуговування громадян в архівному секторі функціонує «читальний зал», який в 2016 році відвідало 50 користувачів. Для пошуку інформації їм видано 462 справи.

Як правило, заявникам надаються оригінали чи копії документів?

– Основними формами використання відомостей, що містяться в документах сектору, є: інформаційне забезпечення користувачів за їх запитами; експонування документів (або їх копій) на виставках, виконання звернень громадян соціально-правового характеру; надання копій або оригіналів документів для користування у читальному залі архіву; видавання документів у тимчасове користування за межами архіву відповідно до чинного законодавства.

-Які існують мінімальні та максимальні  терміни розгляду заяви та видачі документа? Чи є у архіві платні послуги?

– Відповіді на звернення із земельних (майнових) питань надаються переважно в день реєстрації заяви. Поза увагою не залишаються звернення громадян і в не прийомні дні. Дотримується першочерговість реагування на звернення пільгових категорій населення.

Запити, що надходять до архіву, поділяють на тематичні запити й запити соціально-правового характеру. Інформація соціально-правового характеру  за запитами громадян та установ надається у формі архівної довідки, архівної копії або архівного витягу. Виконання запитів соціально-правового характеру здійснюється, згідно з чинним законодавством, протягом 30 днів.

Згідно із Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» відвідування користувачами читального залу, ознайомлення з довідковим апаратом і надання документів для користування здійснюється безкоштовно.

В приміщенні архіву на інформаційному стенді розміщені зразки заяв та графік прийому громадян (понеділок з 12.00 до 16.00, середа з 9.00 до 16.00, обідня перерва з 13.00 до 14.00).

Для поліпшення роботи із зверненнями громадян існує телефон «гарячої лінії»:

 (0412)46-50-63, моб. тел. (096) 258 1556, (095) 4954776.

Архівний відділ Житомирського району знаходиться за адресою:

10025, м. Житомир, І-й пров. Корольова ,6.

 

Ольга ПРИЛУЦЬКА

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.