Сьогодні: 22 жовтня 2019 року - вівторок

wordpress themes.

Юлія СТУЖУК: «ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГА – ФОРМУВАННЯ ГАРМОНІЙНО РОЗВИНЕНОЇ ОСОБИСТОСТІ»

Загальна середня освіта  у селі Садки має багату і різноманітну історію. З післявоєнної початкової школи учні вчилися до  7 класу в Іванівській школі, яка знаходилася за чотири кілометри. Той, хто мав бажання навчатися далі,  ходив до Березівської вечірньої школи.

У 1980 році школу було закрито, і діти з Садок та Вигоди здобували освіту в  Березівській середній школі.

З 1985 року навчання у Садківській початковій школі було відновлене.

Початок дев’яностих відзначився для села поповненням населення з числа переселенців з тих місцевостей, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС. У  1996 році було побудовано та відкрито нову двоповерхову школу.

Середня освіта у селі отримала новий поштовх для подальшого розвитку. До 2008 року школа працювала як загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів, а з 2008-2009 навчального року рішенням громади села школу було реорганізовано в ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Сьогодні педагогічний колектив школи очолює Юлія Іванівна Стужук, педагог з більш як двадцятирічним стажем, робота нинішнього директора протягом всіх цих років пов’язана з Садківською школою.

Педагогічну освіту я здобула в Житомирському державному педагогічному інституті ім. І. Франка, після закінчення якого у 1996 році почала працювати вчителем української мови та літератури Садківської ЗОШ І-ІІ ст. Директором школи була призначена в серпні 2007 року, – розповідає Юлія Іванівна.

Яка на теперішній час  наповнюваність Садківської школи?

– Станом на сьогодні в 11 класах школи навчається 99 учнів із сіл Садки та Вигода. Пригадую вислів М. Пирогова: «Усяка школа славна не числом, а славою своїх учнів».

Так, показник ефективності роботи вчителя – це рівень знань учнів.  Чим характеризуються досягнення ваших школярів у навчанні?

– Щороку учні школи займаються науково-дослідницькою роботою в МАН України, залучаються до турнірних предметних змагань, творчих конкурсів імені Т. Шевченка, П. Яцика, міжнародних конкурсів «Колосок», «Кенгуру», «Бобер», «Левеня» та інших. Учні школи є учасниками Міжнародного Проекту Міксіке, що дає змогу долучитися до міжнародного навчального онлайн-середовища.

21-24 квітня учень 10 класу Ігор Семеонов буде представляти Житомирську область у ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН України (наукове відділення «Історія»). Гарними є результати і спортивної діяльності наших учнів: щороку ми займаємо призове місце в Спартакіаді школярів Житомирського району.

Чи є підтримка з боку батьків учнів у вирішенні шкільних проблем?

– На мою думку, тільки у тісній співпраці батьківського та педагогічного колективів сьогодні можна вирішити шкільні проблеми. Адже держава, на жаль, ще не може повною мірою забезпечити школу всім необхідним. Тому створення належних умов для перебування дітей в нашій школі – це, в основному,  спільна праця колективу школи та батьків.

Яким бачите майбутнє своєї школи?

– В першу чергу школа повинна задовольняти освітні потреби всіх дітей, що проживають на території Садківської сільської ради. Тому будемо прагнути до створення сучасної української школи, яка не просто буде давати певний багаж знань, але й буде готувати дитину до самостійного життя.

Як у Садківській школі  впроваджуються комп’ютерні, інноваційні технології? Що робиться у школі для покращення показників успішності, як вчителі підвищують інтерес учнів до навчання?

– Педагогічний колектив школи не стоїть осторонь інновацій освіти. Вчителі експериментують, апробують та успішно впроваджують нові ідеї, технології, методики. Усвідомлення того, що вчитель є організатором освітнього процесу, метою якого є пробудження й підтримання прагнення дітей до пізнання, спонукає вчителів школи шукати шляхи підвищення інтересу учнів до навчання, урізноманітнюючи його зміст, форми та прийоми шляхом використання інновацій.

У практику діяльності педагогічного колективу школи активно ввійшли проектні технології, що забезпечують інтеграцію предметних знань і вмінь із різних предметів та видів діяльності; ігрові технології, які формують навички розв’язувати творчі завдання на основі вибору альтернативних варіантів. Впроваджуємо технології особистісно зорієнтованого, диференційованого навчання, інтерактивні технології, технології проблемного навчання.

З упровадженням нових технологій все частіше змінюємо форму проведення уроків: це може бути урок-практикум, урок-пошук, урок-дискусія, урок-мандрівка.

Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. З використанням комп’ютерних мереж і онлайнових засобів, школа отримала можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня. Адже використання комп’ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним. Наш навчальний заклад має комп’ютерний клас з підключенням до мережі Інтернет, у якому проходять уроки інформатики, вчителі використовують і ноутбук, що дає можливість використовувати ІКТ під час проведення інших уроків. Презентації, відео- та аудіофрагменти, екранізація творів – все це робить урок цікавішим, а засвоєння нового матеріалу успішним.

Юліє Іванівно, чи погоджуєтеся з тезою «школа навчає, а сім’я – виховує»?

– Ні. Добре, коли дитина в сім’ї отримує гідне виховання, але й сучасна школа бере активну участь у виховному процесі. Кінцева мета навчання і виховання, що стоїть перед педагогами школи, – формування гармонійно розвиненої особистості школяра.

Зважаючи на сучасний стан українського суспільства, пріоритет надається національно-патріотичному вихованню. Традиційним стало проведення у школі свята української пісні та страви, флешмобів до Дня Соборності та Дня миру, відзначення Дня українського козацтва. У лютому старшокласники долучилися  до акції «22 за 22» на підтримку воїнів АТО. В школі завжди вирує життя, що, на мій погляд, приємно для нас, педагогів, корисно для учнів, цікаво для батьків.

В позаурочний час учні мають змогу займатися у спортивних гуртках з волейболу та футболу, вокально-хоровому, творчому – «Умілі руки». Творчі роботи вихованців гуртка «Умілі руки» неодноразово займали призові місця в районних творчих конкурсах, а команда хлопців та команда дівчат з волейболу стали переможцями в районній Спартакіаді школярів Житомирського району.

 Як Ви особисто ставитеся до проектів Міносвіти про реформування навчання старшокласників, до створення профільної школи?

– Передбачена у запропонованому проекті Типового навчального плану для 10-11 класів можливість для шкіл ввести природничі дисципліни до числа профільних предметів не враховує реальну ситуацію, що склалася у сільській місцевості, оскільки забезпечити формування класів фізико-математичного, хімічного, інженерного профілів та відповідний навчальний процес там набагато складніше.

Тому маю надію, що Міністерство освіти знайде вирішення проблеми профільних класів в сільській місцевості, а також буде створена відповідна матеріально-технічна база, методичний супровід для проведення інтегрованих предметів «Людина і природа» чи «Людина і суспільство», які пропонується ввести в програму 10-11 класів.

 

Еліна ВАЦЕК

 

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Follow by Email
Facebook
Twitter
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.