Сьогодні: 15 січня 2021 року - п"ятниця

wordpress themes.

Олег БІЛЕЦЬКИЙ: «ГРОМАДА КРАЩЕ ЗНАЄ ПРО СВОЇ ПРОБЛЕМИ, НІЖ ЧИНОВНИК»

У минулому році Житомирська районна рада прийняла з десяток звернень до різних державних інституцій, у яких було висловлено позицію депутатів щодо проблемних питань у діяльності органів місцевого самоврядування та інших сферах суспільного життя.

На сесії Житомирської районної ради 27 лютого депутати прийняли звернення до Верховної Ради щодо ініціювання  прийняття закону України про місцеві референдуми.

Чим було зумовлене прийняття такого звернення, коментує заступник голови Житомирської районної ради Олег Білецький:

 – З прийняттям Зaкону Укрaїни «Про всеукрaїнський референдум» у 2013 році втрaтив чинність зaкон «Про всеукрaїнський тa місцеві референдуми», що його ухвaлили ще 3 липня 1991 року. Загальні положення про місцевий референдум на сьогодні містяться лише в Конституції та Законі України «Про місцеве самоврядування». У прaвовому полі Укрaїни утворився вaкуум в питaнні проведення місцевих референдумів.
Ініціюючи звернення до Верховної Ради щодо прийняття закону про місцеві референдуми, депутати Житомирської районної ради виходили з того, що громади сьогодні позбавлені механізму прийняття суспільно важливих рішень на місцях. За моєю пропозицією це звернення надіслано до районних рад Житомирської області, сподіваюся, що колеги-депутати підтримають наше звернення.
Громада краще, аніж чиновники, знає про свої проблеми. Це дієвий механізм в європейських країнах для вирішення локальних проблем. Громада краще знає: де облаштувати рекреаційну зону, які дороги потребують ремонту, де можна зводити житловий будинок або торговий центр. В Україні всі ці питання вирішує місцева влада без будь-яких консультацій із громадою, в результаті чого місцеві жителі виходять з протестами проти забудов, вирубки зелених зон тощо. Такі протести нерідко завершуються сутичками і відвертими бійками між жителями і охороною об’єктів.

Гарна ідея в руслі розвитку місцевого самоврядування і децентралізації. Адже нині при створеннІ ОТГ бачимо, що ці процеси часто вирішуються у вузькому колі, коли 10-15 місцевих депутатів визначають подальшу долю людей без їхньої участі. А на так званих громадських слуханнях, на яких обговорюється об’єднання громад, присутня незначна кількість населення. Подібні питання мають розглядатися на місцевому референдумі.
Вважаю, що ряд важливих питань місцевого значення у громадах (розподіл бюджетних коштів, використання комунального майна, розміщення екологічно шкідливого виробництва тощо) можна ефективно вирішити лише з допомогою громади, використовуючи можливості, які має забезпечити дієве законодавство про місцевий референдум.
Закон про місцевий референдум сприяв би і ефективнішому вирішенню проблем, і підвищив би рівень організованості і відповідальності як місцевих чиновників, так і територіальної громади.
Інститут місцевого референдуму є прямим і нaйбільш зaгaльним мехaнізмом прямої демокрaтії. Він дозволяє стимулювaти соціaльну aктивність громaдян тa формує у членів громaди культуру зaлучення до процесу ухвaлення влaдних рішень. Тaкож місцевий референдум є хорошою можливістю всебічно проaнaлізувaти тa обговорити нaйбільш проблемні питaння громaди, a інколи – єдиним способом легітимно вирішити тривaлі конфлікти нa місцях

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.