Сьогодні: 16 січня 2021 року - субота

wordpress themes.

Сергій КРУТІЙ: «ЯКЩО БІДНИЙ ОБ’ЄДНАЄТЬСЯ З БІДНИМ, НІХТО З НИХ БАГАТИМ НЕ СТАНЕ»

 Інтервю голови Житомирської районної ради Сергія Григоровича КРУТІЯ.

 – Сергію Григоровичу, яким районним програма у цьому році буде надаватися пріоритетне значення?

– На депутатів Житомирського району покладена висока і почесна місія – служити громаді. Я хочу сказати, що народні обранці стараються з гідністю виконувати покладені на них обов’язки. Адже для виконання своїх повноважень ми взяли за основу саме ті пріоритети, які мають позитивний влив на соціально-економічний, культурний і духовний розвиток району. Основні з них – захист інтересів людини, неухильне підвищення рівня життя і добробуту кожного громадянина.

Наші зусилля на сьогодні в першу чергу спрямовані на соціально-економічний розвиток району завдяки реалізації і виконанню саме галузевих програм. Найголовніша ж серед них – щорічна районна Програма економічного і соціального розвитку району, яка орієнтована на створення умов для макроекономічної стабілізації та поступового зростання виробничого потенціалу сільськогосподарського комплексу та відновлення соціальної інфраструктури району. Від того, як вона виконується, залежить рівень наповнюваності бюджетів, підвищення добробуту населення.

З прийнятих районних програм, яким буде надаватися пріоритетне значення, – це  програма щодо забезпечення громадян Житомирського району, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного харчування, Програма соціальної підтримки сімей з онкохворими дітьми, Програма соціальної підтримки сімей загиблих учасників  антитерористичної операції, військовослужбовців і поранених учасників АТО та вшанування пам’яті загиблих.

Своїм же головним завданням на посаді голови районної ради я бачу забезпечення злагодженої роботи усього депутатського корпусу.

– Як ви оцінюєте бюджет району на 2017 рік?

–  Грошей у місцевих бюджетах завдяки фінансовій децентралізації стало набагато більше, ніж очікувалося. А тому  районний бюджет-2017 дозволить профінансувати  у повній мірі потреби  медицини, освіти. Будемо продовжувати ремонтувати дороги. Після  створення двох об’єднаних територіальних громад (Тетерівської та Станишівської) cільські ради, які  залишилися поза  об’єднаними громадами, відчують суттєву підтримку з районного бюджету. До створення ОТГ у нас було 30 сільських рада та одна селищна, сьогодні 21 сільська рада та Новогуйвинська мелищна рада.
–  Чи змінилася ваша думка стосовно того, що Новогуйвинська селищна рада  має стати центром ОТГ?
– У жодному разі я не зміню свого погляду щодо створення ОТГ довкола Новогуйвинського. Про переваги такого об’єднання я неодноразово говорив. Переконаний, що через певний час усі будуть довкола Новогуйвинського, не виключаю, що й Тетерівська ОТГ. Адже не може існувати громада без фінансування. Окрім Новогуйвинської селищної ради у Житомирському районі немає потужних сільських рад, які здатні себе утримувати і розвиватися.

Так, Оліївка отримує значні кошти  завдяки діяльності на її території підприємства  «Кромберг енд Шуберт», Зарічани, Левків, Глибочиця до сьогодні жили за рахунок акцизу. А коли акциз відберуть, звідки візьмуться кошти у місцевому бюджеті?

На сесії 27 січня  депутати Новогуйвинської селищної ради проголосували за рішення про надання згоди  на добровільне  об’єднання громад Сінгурівської, Коднянської, Вертокиївської, Руднє-Городищенської, Троянівської, Озерянківської, Головенківської, Миролюбівської сільських рад в Новогуйвинську селищну територіальну громаду з центром у Новогуйвинському.

Однак Сінгури виношують плани про створення  своєї ОТГ, але до Сінгурів не хочуть приставати  Головенка, Троянів, Рудня-Городище. Там розуміють, що ОТГ довкола Сінгурів – безперспективне утворення в економічному плані. До того ж, мінімум половину шкіл у цій громаді треба буде закрити. Якщо бідний об’єднається з бідним, ніхто з них багатим не стане, це усім зрозуміло. Зробити ОТГ для купки людей, котрі б отримували заробітну плату, принаймні, нерозумно. Треба думати не про свою посаду, а про людей, про перспективу розвитку територій.

Ось у мене на столі  лежить запрошення на ювілей Головенківської школи, я обов’язково поїду туди, щоб  сказати людям, що подібні школи не можна закривати і при вирішенні, з ким об’єднуватися, мешканці села повинні отримати зрозумілу для себе відповідь, чи залишиться  при створенні ОТГ у їхньому селі школа.

Коли ж  відбудеться  об’єднання довкола Новогуйвинського, років десять мова про закриття місцевих шкіл не буде вестися.

Відповідно до методики  формування спроможних територіальних громад, спроможною територіальною громадою є така громада, в якій місцеві джерела наповнення бюджету, інфраструктурні та кадрові ресурси є достатніми для вирішення її органами місцевого самоврядування питань місцевого значення, передбачених законодавством, в інтересах жителів громади. Саме  Новогуйвинське  відповідає цій методиці.

–  Житомирська область подала на погодження Кабміну перелік госпітальних округів, Житомирський район увійде до Житомирського госпітального округу. Ваше ставлення до медичної реформи?
– Вважаю, що лікарня повинна надати кожному, хто туди  звертається, кваліфіковану  медичну допомогу. Якщо в інших державах є онкогоспіталі, госпіталі, де займаються лікуванням захворювань серця, нирок, тобто діють профільні медичні структури, то у нас в одній лікарні є, скажімо, п’ятнадцять відділень, але лікувати ніхто не вміє. Чи потрібна така медицина?
Якщо в Житомирі є обласний перинатальний центр,  у другій міській лікарні краще ЛОР-відділення, а в обласній лікарні кращі нейрохірурги, то там потрібно розвивати ці напрями медичної допомоги, залучати спеціалістів, закуповувати сучасне медичне обладнання.

У Житомирській районній лікарні нехай залишиться, наприклад, кілька відділень, у яких буде надаватися профільна медична допомога. І ми до цього прийдемо. Коли сьогодні  проти виконувача обов’язки  міністра охорони здоров’я Уляни Супрун  почали виступати окремі лікарі, я розумію, що вона стала на заваді фармацевтичній мафії, яка на державних закупівлях відмивала шалені кошти.

Давайте не будемо себе дурити! Як може чиновник від медицини їздити на автомобілі за 200 тисяч доларів при  щомісячному заробітку у 5 тисяч гривень?
Поки районна лікарня є на балансі Житомирської райради, вона отримуватиме від нас необхідне фінансування. Медики мають державну субвенцію  лише на виплату заробітної плати медичному персоналу. Оплата праці технічних працівників, комунальні послуги  фінансуються з місцевого бюджету, а це немалі суми.

– Уже три роки ви продовжуєте займатися волонтерською діяльністю, збираєте та доставляєте українській армії різноманітні ресурси. Що змінилося в зоні АТО?
–  У цьому році ми здійснили першу поїздку, нічого нового ми не побачили. Розбиті шляхи, питної води, як не було, так і немає. Військові, з якими доводилося спілкуватися, говорять одне: дайте нам наказ атакувати! Українські бійці вже не можуть сидіти в окопах, чекаючи, коли в них будуть розриватися ворожі міни та снаряди.

Чекати, що за нас вирішать Путін, чи Трамп? Це неправильна позиція.

Сьогодні добробати готові знову воювати, а тому питання звільнення української території якнайшвидше потрібно вирішуватися на рівні Міноборони.
Набагато кращим стало продуктове забезпечення в зоні АТО, але щоб помитися – величезна проблема для хлопців, котрі місяцями не виходять з бліндажів та окопів.
Ми як їздили в зону АТО, так і будемо продовжувати свою волонтерську діяльність. Ми допомагаємо українській армії не заради  власного піару, це допомога для  перемоги над ворогом.
Я від самого початку російської агресії говорив: якби був введений військовий стан, була б оголошена війна, усе відбувалося б за законами війни. Тоді б за військові злочини відповідала Росія.
– Депутати ставили питання щодо використання бюджетних коштів   районною організацією ВФСТ «Колос». Які висновки зробила робоча група?
– Я не вважаю, що довкола районної організації ВФСТ «Колос» був конфлікт. Я сам, як спортсмен і фахівець у цій сфері, вважаю, що «Колос» виконує свою роботу «на п’ятірку». Кому належить перевіряти його діяльність, нехай перевіряє.

У нас є багато спортивних секцій, добре почала працювати ДЮСШ. Однак за використані кошти з районного бюджету потрібно звітувати.

– Чому діяльність робочої  групи  районної ради з питань правового використання земель не дала очікуваного результату?

– Проблема одна і  вона називається Держгеокадастр. Це така собі держава в державі. Ні районна адміністрація, ні районна рада на земельні процеси не впливають. Районна рада лише затверджує грошову нормативну оцінку землі, іншого впливу не маємо. Навіть, коли наша робоча група щось виявила у ході своєї роботи, спробувала щось зробити, все одно наступний крок був  – це звернення до Держгеокадастру, який одразу вкаже, що це не наша компетенція і втручатися в земельні конфлікти ми не маємо права.
Багато сільськогосподарських виробників, які  є фактичними власниками господарських дворів, не поспішають оформляти землю. Законодавство не дає повноважень ні ДФС, іншим службам  примуситим власників будівель оформляти земельні ділянки, які перебувають на цій землі.

А сільські голови  чомусь не хочуть вирішувати це питання, від якого залежать значні надходження до сільських  бюджетів.

Олексій ПРОЦЕНКО

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.