Сьогодні: 21 квітня 2021 року - середа

wordpress themes.

ПЕРЕВІЗНИКИ НЕЗАКОННО ПІДНІМАЮТЬ ТАРИФИ

Те, що перевізники самовільно піднімають тарифи – незаконно. Спочатку  потрібне чітке зрозуміле обґрунтування необхідності підвищення тарифу, а потім пошук прийнятного рішення, яке б влаштовувало обидві сторонни – мешканців  району та перевізників.

Зростання тарифів на проїзд у маршрутних автобусах особливо  хвилює  громади, які проживають далеко від обласного центру і єдиним транспортним засобом, який дозволяє добратися до міста, є для них маршрутні автобуси. Чи не найбільше фінансове навантаження у зв’язку з підвищенням ціни на проїзд несуть саме мешканці віддалених сіл Житомирського району. Ми добре знаємо, що у селі сьогодні роботи немає і його жителі  їдуть працювати до Житомира. Наприклад, сім’я з трьох осіб ( двоє батьків та студент), які у робочі дні добираються в Житомир, витрачають в середньому щомісячно 1500 гривень на проїдз, а якщо в родині 4-5 осіб – понад 2000 гривень.
Після того, коли  перевізники заявили про підвищення вартості проїзду, я отримую багато звернень мешканців нашого району, у яких вони просять роз’яснити причини такого несподіваного здорожчання. Чи були для того підстави?

Переконаний в тому, що об’єктивних причин для такого подорожчання немає. По-перше. Процедура  формування ціни на проїзд, відповідно до кабмінівських постанов,  була порушена. По-друге. Якби перевізник мав підвищити ціну, він спочатку зобов’язаний проінформувати про це спожвачів своїх послуг  шляхом розміщенням у різний спосіб оголошень: у транспортних засобах, у ЗМІ.
Навіть з підвищенням курсу долара, на що посилаються перевізники, незначно підвищилися ціни на пальне. Я  особисто  щодня їжджу на роботу на власному автомобілі. Якщо вартість  бензину марки 95 була  25 гривень, сьогодні вона виросла на одну гривню, хоча на деяких АЗС можна заправитися і за 23 гривні. Це означає, що посилання перевізників на зростання вартості пального  є надуманим.
Інший аргумент перевізників: підвищення  мінімальної заробітної плати у 2017 році до 3200 гривень. У мене запитання: хтось вірить,  що водії у минулому році отримували мінімальну зарплату, яка з 3 січня по квітень  становила 1378 гривень, з травня по листопад – 1450 гривень, з грудня – 1600 гривень?

Сьогодні водій маршрутки отримує  фактично 5-7 тисяч гривень щомісячно. Частину платять офіційно, частину в конвертах. Питання до перевізників: ви що,  уникали сплати податків, коли заявляте, що підвищення «мінімалки» вплинуло на зростання тарифів? У такому разі перевізник за несплату податків повинен відповідати перед законом, а це є кримінальна відповідальність. Наприклад, у європейських країнах за несплату податків підприємець отримує реальний термін ув’язнення і позбавляється права займатися підприємницькою діяльністю. Чомусь у нас нема відповідальності за порушення закону. Чи не означає це, шо влада сприяє тому, щоб податки не платили? А хтось при цьому використовує корупційні схеми, через які отримує від перевізників «кишенькові гроші», а прості люди вивертають за проїзд останні копійки.

Відповідно до законодавства, повноваження у сфері пасажирських перевезень делеговані обласним державним адміністраціям. Влада говорить, що в Україні відбувається процес децентралізації, але повноваження, якими  б мали наділити  органи місцевого самоврядування, які б могли впливати на ці процеси, досі залишаються обіцянками. Центральна влада чомусь не готова  до цього. Ви пригадуєте, скільки говорилося про те, що ОТГ отримають повноваження щодо управління та розпорядження землями, які знаходяться поза межами населених пунктів?  Отримали!? Ніхто нічого не передав. До сьогодні Верховна Рада не прийняла відповідний закон і невідомо, чи буде він прийнятий взагалі.

У  конфлікт, який виник між перевізниками та громадянами, має втрутитися обласна державна адміністрація, тому що вона проводить конкурси щодо визначення перевізників і контролює їхню діяльність.

Ми що, не знаємо, хто є монополістом з перевезень у Житомирському районі і хто  порушує питання серед перевізників щодо підняття тарифів? Якщо перевізники такі бідові, то звідки у них приватні  автомобілі вартістю понад мільйон гривень?  Сьогодні, ми бачимо, що автобусний парк у них щорічно поновлюється, перевізники будують  шикарні будинки, відпочивають на дорогих курортах… І сьогодні вони розповідають, що працюють собі в збиток, а тому змушені підвищувати ціни? Ви у це вірите?
Коли держава підвищилаа мінімальну заробітну плату, щоб вивести з  «тіні» обороти тих же перевізників, вони чомусь  бідкаються на збитковість.  Однак, чому вони не подумають, як  бути бабусям з далеких сіл, котрі для того, щоб прожити до пенсії, змушені їздити до міста, щоб продати літр молока, чи кілограм картоплі і нині втрачають таку можливість, тому що проїзд «з’їдає»  їхній копійчаний прибуток.
Добре, що  сьогодні в селах району формуються громадські об’єднання, яким не байдужа їхня громада, тому що не всі обрані депутати, захищають інтереси простих людей.

Уся відповідальність на місцях покладається  на голову сільської ради, який несе персональну відповідальність  за все, що відбувається  на його території, і тому сільська рада повинна відреагуватим на підвищення ціни на проїзд.

Сьогодні  представники громадських організацій  Ліщина, Скоморох, Туровця  звертаються до голови Станишівської ОТГ розібратися з самоуправством перевізників. Створена робоча група на території Станишівської ОТГ, звернення надіслано до обласної адміністрації.

Після результату розгляду цього питання ми зрозуміємо, наскільки ефективною є  діяльність ОТГ у відстоюванні інтересів людей.

Дійсно, багато що залежить від місцевих громад. Якщо вони небайдужі, вони повинні реагувати на подібні виклики.

Коли перевізники прикриваються  у своєму рішенні зростанням мінімальної заробітної плати, тоді цим питанням мали б зайнятися правоохоронні органи, які б, з’ясували, які зарплати реально отримують водії маршруток. Мінімальні? Переконаний, що ви не знайдете водія, який погодився б працювати на мінімальну платню…
Соціальне забезпечення громадян залишається обов’язком держави, адже Конституцію та закони Україні у цій частині ніхто не змінював. Так, минулого року держава рекомендувала районним, сільським радам  зі своїх бюджетів  компенсувати перевізникам проїзд пільгових категорій. Це виглядає цинічно, адже на місцях ми не можемо  профінансувати першочергові потреби громад.
До нового року кошти на це мали Зарічанська, Станишівська, Оліївська сільські ради. Однак більшість сільських рад жодних рішень з цього питання не приймала, для цього потрібно мільйони гривень. Забезпечити соціальні гарантії – це обв’язок держави. Мене дивує те, що держава створює такі умови, що в селі надалі жити буде неможливо.

А тут ще й  перевізники додали масла в вогонь…
Якщо у мешканців Житомирського району виникають до мене питання з приводу висловлених думок, завжди готовий на них відповісти та особисто зустрітися, телефонуйте: 067-7937580.

Олег БІЛЕЦЬКИЙ,
заступник голови Житомирської районної ради

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.