Сьогодні: 19 жовтня 2021 року - вівторок

wordpress themes.

ДЕРЖАВА ЗАБЕЗПЕЧИТЬ СУБСИДІЄЮ УСІХ, ХТО ЇЇ ПОТРЕБУЄ

В останні роки, в час, коли споживачі комунальних послуг та енергетичних ресурсів практично щомісяця стикаються зі поступовим зростанням їх вартості, усіх нас небезпідставно цікавить питання можливості та механізму оформлення житлових субсидій. У районі повноваження з оформлення цієї державної допомоги покладено на управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації.

Саме тому, з огляду на велику кількість звернень наших читачів як до райдержадміністрації, так і на урядову «гарячу лінію» з цих питань, наш кореспондент зустрівся з начальником управління праці та соціального захисту населення Житомирської РДА  Людмилою Іванівною Вакулюк з метою отримати роз’яснення з основних проблемних питань, які хвилюють жителів району при оформленні житлових субсидій.

 

– Людмило Іванівно, відомо, що очолюване Вами управління займається не лише субсидіями, на нього покладено ще ряд важливих функцій. Розкажіть, будь ласка, про його роботу.

– Так, дійсно до компетенції управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації належить не лише призначення житлових субсидій, але й надання громадянам ще 16 різних видів державної соціальної допомоги. Зокрема, нами ведеться облік та проводиться реєстрація тимчасово переміщених осіб з окупованих територій, забезпечується соціальний захист учасників АТО. Тут і надання пільг, і санаторно-курортне забезпечення, і психологічна реабілітація, і професійне навчання тощо. Окрім того, нами забезпечується соціальний захист ветеранів війни та праці, інвалідів та учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС тощо.

– Скільки спеціалістів наразі працює в управлінні?

– Станом на 26 грудня цього року штатна чисельність управління складає 36 одиниць. Фактично маємо 32 зайняті посади, з яких 6 фахівців перебувають у декретній відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х років. Існує чотири незаповнені вакансії. По всіх них оголошено конкурси на заміщення. У зв’язку зі складністю роботи маємо велику плинність кадрів. Адже часто мусимо працювати і у вихідні дні. Лише упродовж 2016 року у нас звільнилося 9 спеціалістів. Однак маємо виконувати покладені на нас завдання, тому до роботи у відділ державної соціальної допомоги залучаємо спеціалістів з інших відділів управління. Допомагають і працівники Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) громадян Житомирського району та уповноважені особи сільських та селищної рад. Тому запевняю, що всі отримувачі житлових субсидій нашого району отримають відповідні призначення та перерахунки.

– Будемо сподіватися, що це дійсно так і перейдемо, власне, до питань, які найбільше турбують людей. Чи потрібно повторно звертатися за субсидією на оплату житлово-комунальних послуг із заявою та декларацією?

– Ні. Після закінчення строку отримання субсидії управління праці та соціального захисту населення без звернення громадян самостійно здійснює розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді при надходженні інформації про забезпеченість житловою площею та комунальними послугами, довідки про склад сім’ї зареєстрованих у житловому приміщенні осіб та відповіді з фіскальної служби.

– А чи потрібно повторно звертатися за субсидією на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива?

– Так. Згідно Постанови Кабінету Міністерства України «Про внесення змін до деяких Постанов Кабінету Міністрів України» від 27.04.2016 р. №319 п.14, після закінчення строку отримання субсидії для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива субсидія призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням громадян.

– Чи буде надаватись субсидія громадянам, які мають борги за комунальні послуги?

– Так. Чинним порядком не передбачено відмови у наданні субсидії домогосподарствам, які мають заборгованість зі сплати за житлово-комунальні послуги. А це означає, що громадяни мають право звернутись за призначенням субсидії до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації із відповідною заявою та декларацією.

– Як буде розраховуватися відсоток субсидії для конкретної сім’ї? 

– Порядок обрахунку розміру субсидії передбачає новий механізм визначення обов’язкового відсотка платежу сім’ї за житлово-комунальні послуги, який розраховується індивідуально для кожної сім’ї та залежить виключно від доходів сім’ї. Наприклад: дохід сім’ї, яка складається з 2 осіб, за 2015 рік становить 26148,00 грн. Спочатку визначається середньомісячний дохід домогосподарства: 26148,00 грн./12 місяців = 2179,00 грн. та середньомісячний дохід на одну особу: 2179,00 грн./2 особи = 1089,50 грн.

Далі розраховується обов’язковий відсоток платежу за встановленою формулою: середньомісячний дохід на одну особу розділити на розмір прожиткового мінімуму на одну особу (з 1 вересня 2016 року – 1399 грн.) та базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії (2), після чого помножити на базову норму плати за ЖКП (15 %) 1089,50 грн./1399грн./2 х 15% = 5,84 %.

І нарешті, визначається розмір обов’язкового платежу шляхом множення середньомісячного сукупного доходу домогоспо-дарства на обов’язковий відсоток платежу. 2179,00грн. х 5,84 %  = 127,25гривень. При цьому розмір субсидії розраховується як різниця між розміром плати зажитлово-комунальні послуги за соціальними нормативами та розміром обов’язкового платежу.

Чи потрібно платити за послуги в разі виникнення  переплати за рахунок субсидії?

– Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій» внесено зміни до чинного Положення про порядок надання субсидій. Сума субсидії, яку перераховано на рахунки виконавців послуг і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховуватиметься виконавцем не тільки як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства, а й в рахунок майбутніх платежів.

– Чи має право на отримання житлової субсидії особа, яка фактично проживає у будинку, але не зареєстрована у ньому?

– Відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій, субсидія призначається зареєстрованим у житловому приміщенні (будинку) особам. В окремих випадках, на підставі рішення комісії та акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства, субсидія може призначатися особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні на підставі договору найму (оренди) житла.

–  Для опалення будинку родина використовує як тверде паливо так і природний газ. Чи можна оформити субсидію на тверде паливо і на природний газ? 

– Субсидія на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива призначається у разі, коли житлове приміщення не забезпечується електро-, тепло- або газопостачанням для опалення. Якщо  для  опалення  житлового  приміщення  одночасно  використовується тверде  (рідне пічне побутове паливо) і природний газ або природний газ і електроенергія, субсидія надається тільки на один вид палива.

–  На який термін призначається субсидія?

– Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням і розраховується по кінець  опалювального сезону (30 квітня). Субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік.

–  У яких випадках  проводиться перерахунок субсидії?

– Перерахунок субсидії у межах встановленого терміну її призначення без звернень громадян проводиться лише у разі зміни цін і тарифів на послуги, на оплату яких призначено субсидію, в інших випадках — за особистим зверненням громадян. У разі змін у складі зареєстрованих, їх соціального статусу, в наданні житлово-комунальних послуг, купівлі товарів або послуг на суму понад 50 тис.грн. отримувачі субсидій зобов’язані повідомити управління праці та соціального захисту населення протягом місяця.

– А от, скажімо, я звернувся за субсидією у липні, а мені її до жовтня не нараховували. Як я маю сплачувати за рахунки?

Після надходження відповіді з організацій надавачів послуг, сільської ради, фіскальної служби субсидія буде Вам нараховавна з липня місяця.

– І наостанок, що ви побажаєте нашим читачам у Новому році?

– Передусім, хочу подякувати усім жителям району за розуміння та витримку, які ви проявляли навіть при затримках у оформлені субсидій. Запевняю усіх, що ми і надалі виконуватимемо всі покладені на нас зобов’язання, у тому числі і щодо подальшого оформлення субсидій нашим громадянам.

А у переддень Нового року та Різдва Христового щиро бажаю усім нам передусім миру, злагоди та заможного й щасливого життя.

– Людмило Іванівно, дякую за змістовні та вичерпні відповіді.  Нехай Новий рік  для Вас та Вашого колективу буде багатим на добро, щедрим на успіхи і вдачі.

 

Юрій ОГІРЧУК

 

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.