Сьогодні: 19 січня 2021 року - вівторок

wordpress themes.

Тамара ПОДОРОЖНА: «РАЙОННА РАДА ЗАВЖДИ ГОТОВА ДО СПІВПРАЦІ»

 Виконавчим апаратом Житомирської районної ради здійснюються усі законодавчо можливі заходи задля належного забезпечення діяльності депутатів, адже працівники виконавчого апарату нарівні з депутатами беруть на себе і ту долю відповідальності перед людьми, довіру яких повинен виправдати їхній депутат, відповідальності перед громадами району за їхні проблеми і труднощі, а насамперед відповідальності за наслідки своєї роботи.

 Кореспондент «ПРИМІСЬКОГО ЖИТТЯ»  зустрівся з керуючим справами виконавчого апарату Житомирської районної ради Тамарою Леонідівною ПОДОРОЖНОЮ.

 

– Минув рік від чергових виборів до місцевих рад. Тамаро Леонідівно, які головні тенденції цього періоду?

– Цей рік дав ще один шанс місцевим громадам на реальне самоврядування. У 2016 рік увійшло 27 сільських та 1 селищна рада Житомирського району на відміну від 2015 року, у якому було 30 сільських рад та одна селищна рада.  Ще шість сільських рад нещодавно об’єдналися  Станишівську об’єднану громаду, яка повноцінно запрацює з нового року.

У результаті чергових виборів до районної, селищної та сільських рад району прийшло багато молодих, ініціативних людей, третина депутатів обираються у районну раду не вперше, кілька депутатів мають багаторічний досвід роботи у вищій самоврядній гілці влади.

Очолює районну раду досвідчена людина Сергій Григорович Крутій, який має досвід роботи і у місцевому самоврядуванні, і досвід державної служби, і досвід бізнесовий. Склад виконавчого апарату районної ради також  частково оновлено, оскільки окремі працівники перейшли працювати до Тетерівської об’єднаної громади та до Житомирської обласної ради. Склад районної ради поточного 7 скликання зменшено майже вдвічі (рада 6 скликання діяла у складі 62 депутатів, а рада 7 скликання – у складі 36 депутатів) – такі вимоги законодавства. Звичайно, прикро, що за чинною виборчою системою не від усіх виборчих округів (якими є сільські та селищна ради) представлені народні обранці у районній раді, але ці округи не залишаються поза увагою як керівництва районної ради, так і всього депутатського корпусу.

 

– У цьому скликанні у раді представлено 8 різних політичних сил. Як це впливає на заплановану роботу районної ради в цілому?

– Виконавчий апарат районної ради під керівництвом голови районної ради С. Г. Крутія, який відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» очолює виконавчий апарат ради,  кожних півроку, враховуючи норми чинного законодавства та аналізуючи виконання рішень районної ради і районних програм, пропозиції депутатів і громадськості, потреби територіальних громад району, готує проект плану роботи, який затверджується радою після обговорення постійними комісіями. Кожен депутат, депутатська фракція, яка сформована із депутатів, що обрані до районної ради від тієї чи іншої політичної сили, кожен громадянин району (адже проекти планів роботи оприлюднюються до їх прийняття на офіційному веб-сайті районної ради) мають можливість до його затвердження вносити свої корективи.

На мою думку, депутати районної ради працюють злагоджено, пленарні засідання та засідання комісій відбуваються за планом, а коли виникає потреба у позачерговому засіданні, то депутати завжди відгукуються на цю необхідність. Хочу відмітити, що наші депутати завжди готові прийти на допомогу кожному жителю громади – і тут ніхто не зважає на політичну приналежність та приналежність до того чи іншого виборчого округу, бо життя та здоров’я кожної людини для депутатів районної ради є важливим. У цьому році кожен із депутатів зі свого депутатського фонду виділив певну суму коштів для надання допомоги погорільцям із Тетерівки, на придбання кардіостимулятора жительці із Миролюбівської сільської ради, на лікування та реабілітацію жителю смт Новогуйвинське, який потрапив у ДТП, на реабілітацію найменших жителів територіальних громад Іванівки та Озерного. Таких прикладів є багато.

 

– Представницька і виконавча влада у районі мають порозуміння між собою?

– Сміливо можу заявити, що так. Керівництво районної ради, депутати  тісно співпрацюють із районною державною адміністрацією, іншими органами виконавчої влади, правоохоронними органами. Завдяки співпраці у поточному році районною радою та райдержадміністрацією запроваджено кілька спільних проектів, таких як: програми з ремонту доріг, підтримки учасників АТО, громадських організацій ветеранів війни, учасників бойових дій, інвалідів, ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС, забезпечення громадян району, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами, соціальної підтримки сімей з онкохворими дітьми, запроваджено програму стабілізації  і розвитку АПК району – з метою підтримки сільськогосподарських товаровиробників; збільшено фінансування для забезпечення виконання райдержадміністрацією делегованих районною радою  повноважень. Вперше за всю історію місцевого самоврядування району на виконання депутатських повноважень виділено 720 тис. грн., що дало можливість кожному із депутатів надавати фінансову та матеріальну підтримку територіальним громадам, їх об’єктам та громадянам.

Завдячуючи активній громадській позиції керівництва районної ради та райдержадміністрації на минулій сесії запроваджено механізм внесення пропозицій щодо розподілу коштів районного бюджету, згідно якого зазначені вище пропозиції вносяться у наступній пропорції від суми, що розподіляється: депутатами районної ради –  30%; райдержадміністрацією – 70%, а пропозиції по розподілу коштів на потреби територій, від яких у районну раду не обрано депутатів, вносяться райдержадміністрацією за рахунок, так званої квоти РДА.

 

– Як депутати районної та сільських рад виправдовують довіру виборців? З якими ініціативами виступають?

– Виправдовують депутати довіру виборців чи ні – про це можуть судити та робити відповідні висновки лише самі виборці. Але, як працівник районної ради, констатую факт, що серед депутатського корпусу 7 скликання спостерігається підвищена відповідальність перед виборцями – про це свідчать, у першу чергу  масові звернення депутатів про виділення коштів на потреби громад, звернення до різних гілок влади про вирішення проблем соціального та правового характеру, звертаються депутати як письмово, так і усно з певними питаннями та проблемами, які  потребують надання консультацій.  Лише у поточному році документообіг районної ради у зв’язку з цим зріс у кілька разів, а районна рада за ініціативи депутатів створила ряд робочих груп із вивчення та вирішення проблемних для територіальних громад питань: робочу групу з питань вивчення стану земельних ділянок, на яких існують масові захоронення жертв нацизму, та законності використання даних земельних ділянок; робочу  групу по вивченню роботи спортивних установ району, зокрема і громадських, які фінансуються із районного бюджету,  та стану їх фінансування  і використання ними коштів районного бюджету.

 

Виконавчий апарат всіляко сприяє депутатам у вирішенні їх власних повноважень, спрямовує свої зусилля на організацію чіткої роботи районної ради, комісій, забезпечення діяльності кожного депутата, висвітлення діяльності ради та її органів, на підготовку зважених, юридично правильних та максимально корисних для громад району рішень.

 

– Наскільки вдається на практиці реалізовувати принципи самоврядування, тим більше, у процесі децентралізації влади?

 Що стосується процесів децентралізації, то не скажу нічого нового, наголошуючи, що упродовж 25 останніх років – з часу, коли Україна здобула незалежність, на усіх рівнях знизу доверху усі говорили про мрію бачити кожну українську громаду самодостатньою, спроможною, фінансово незалежною. Такі громади ми маємо тепер і у районі: одна діюча –  Тетерівська, друга, Станишівська – в очікуванні  виборів. Об’єднані громади отримали повноваження міст обласного значення та самостійний бюджет, у них  з’явилася низка податків, яких не мають  сьогодні сільські ради у нинішньому їх статусі. Держава також надала право громаді (об’єднаній) розпоряджатися коштами на власний розсуд. Звичайно окремі податки, які отримував районний бюджет із цих територій, також відходять у розпорядження об’єднаних громад. Не можна не сказати і про те, що певні повноваження на законодавчому рівні не визначені, певні потребують регулювання. На сьогодні не ухвалено змін до Конституції, немає нового закону про службу в органах місцевого самоврядування з урахуванням теперішніх реалій у сфері децентралізації, об’єднані громади не отримали прав розпоряджатися землями за межами населених пунктів та інше. На ряду з цим державою надано багато інших прав місцевому самоврядуванню: що раніше не можна було робити та фінансувати із місцевих бюджетів, то тепер це є можливим за рахунок співфінансування та галузевих і цільових програм.

 

– Кого вважаєте справжнім професіоналом  в органах місцевого самоврядування?

– Справжній професіонал у місцевому самоврядуванні – це той, за ким ідуть люди, той, хто працює на благо людей, той, хто вміє та має бажання забезпечувати життєдіяльність усієї громади.

Як працівник місцевого самоврядування з багаторічним досвідом, можу сміливо стверджувати, що у місцевому самоврядуванні Житомирського району працює багато талановитих та ініціативних людей, професіоналів управлінської та самоврядної справи, які готові працювати на благо громад та їх розвиток.

 

Інтерв’ю провела

Ольга ПРИЛУЦЬКА

 

 

 

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.