Сьогодні: 15 січня 2021 року - п"ятниця

wordpress themes.

ВАМ ДОПОМОЖЕ ТРУДОВИЙ АРХІВ

До 1990 року процедура отримання відомостей для нарахування пенсій була простою і зрозумілою. Громадянин звер­тався до архіву або відділу кадрів установи, у якій він працював, і швидко отримував необхідну інформацію. Згодом ліквідація колгоспів, розпаювання землі, роздержавлення галузей місцевої промисловості, будівництва, торгівлі призвели до виникнення значної кількості малих недержавних структур. Крім того, створення та досить часто швидке припинення діяльності підприємств малого, середнього бізнесу призводить до нагромад­ження і постійного збільшення кількості справ з особового скла­ду, які треба зберігати і надавати за ними довідки громадянам. Виникла необхідність створити окрему структуру для зберігання документів,  нагромаджених  у  процесі  службових та   трудових правовідносин. Так почали, за рішенням органів місцевого самоврядування, створюватися окремі – трудові – архіви, де зберігаються документи з особового складу.

Нині існуюча комунальна установа «Трудовий архів» Житомирської районної ради була створена на підставі рішення сесії районної ради у 2008 році.

Віднедавна директором КУ «Трудовий архів» призначений Валерій Миколайович Кліменко, якого ми попросили розповісти про специфіку діяльності установи.

 

– Валерію Миколайовичу, які саме документи повинен зберігати трудовий архів і які правила їх надходжень?

– Як місцева архівна установа для централізованого  тимчасового зберігання  та опрацювання архівних документів, трудовий архів зберігає документи з особового скла­ду ліквідованих підприємств та установ, які не мають наукової та історичної цінності, тому не на­лежать до національного архівного фонду і не підлягають пе­редачі в державні архіви. Та вони мають соціальне значен­ня для забезпечення захисту прав громадян і підлягають зберіганню 75 років.

трудовим архівом проводиться робота щодо виявлення документів з особового складу підприємств, організацій, установ Житомирського району незалежно від форм власності. У разі ліквідації підприємств, установ та організацій документи передаються ліквідаційною комісією відповідним місцевим архівним установам, тобто до трудового архіву.

– Якою є на даний час кількість фондів трудового архіву?

– Станом на 1 вересня цього року в архівосховищі зберігаються документи ста  ліквідованих колгоспів, підприємств, установ району, це близько 10 тисяч одиниць зберігання. Із цих 100 фондів 87 належать підприємствам, 13 – колгоспам. До кінця 2016 року планується здача документів ще п’ятьма сільськогосподарськими підприємствами.

– Мабуть, часто вам доводиться зустрічатися з неналежним зберіганням документів у їхніх господарів – колгоспів, підприємств, сільських рад, що утруднює процес пошуку та видачі довідки з архіву?

– Іноді люди приходять до нас у безвихідних ситуаціях, коли потрібно знайти якесь підтвердження про трудовий стаж з давно неіснуючого колгоспу, а колгосп документи нам не передавав, відбувшись довідкою, що весь архів знищений пожежею або щось інше. Тобто, на жаль, в деяких підприємствах буває безвідповідальне ставлення до архівних документів. Але все одно трудовий архів відшуковує можливості відновлення потрібних документів для видачі довідки.

– Що входить до основного переліку довідок, які видає трудовий архів?

– Надаються довідки громадянам про нарахування заробітної пла­ти, про підтвердження трудо­вого стажу, про призначення пільгових пенсій, довідки до дер­жавного реєстратора та акти про приймання на зберігання документів від підприємств, що ліквідуються, запити на вимогу юридичних осіб та правоохорон­них органів. В середньому за рік видається більше 200 довідок тільки за зверненнями громадян, не враховуючи запитів з державних установ.

За рахунок яких коштів утримується трудовий архів і чи є у вас платні послуги?

– Трудовий архів  не є прибутковою організацією і утримується за рахунок коштів місцевого бюджету,  та коштів,  отриманих  за  науково-технічне  опрацювання  і зберігання архівних документів,  це фіксована сума, яка є однаковою на всій території України – 39 гривень. Стільки коштує впорядкування документів – скріплення, печатка, опис, посторінкова нумерація, все, що відноситься до створення архівної справи, коли документи приймаються на тимчасове зберігання протягом 75 років. Ці кошти сплачують тільки суб’єкти підприємницької діяльності, але не колгоспи і сільські ради – від них, згідно з законом, документи приймаються безкоштовно.

За довідки соціально-правового характеру, з трудових відносин, які надає архів громадянам, також оплата не здійснюється. Довідки на запит з пенсійного фонду, поліції, судів, центру зайнятості, інших організацій,  трудовий архів надсилає за свій рахунок.

– Ви нещодавно затверджені на посаді директора трудового архіву, які проблеми доводиться вирішувати?

– Однією з проблем є недостатність площ для розміщення нашого архіву. Ми знаходимося у приміщенні по вулиці Корольова, 6, разом з архівним сектором та з відділом культури та туризму райдержадміністрації. На останній сесії районної ради наприкінці липня для трудового архіву виділили кошти на ремонт приміщення, яке нам передав відділ культури, колишньої кіноапаратної. Це кошти з суми, яка передбачена згідно з перспективним планом розвитку трудового архіву на 2015-2017 роки. Насамперед я зайнявся встановленням пожежної та охоронної сигналізації,  для кращого забезпечення зберігання архівних документів, а зберігаються вони звичайно у  паперових носіях, також потрібні кондиціонер, пилосос. Діяльність трудових архівів надзвичайно важлива для зберігання подекуди покинутої напризволяще документації ліквідованих колгоспів, підприємств, установ, і тому з боку влади на місцях нашій роботі приділяється все більша увага.

 

Олена ВАЦЕК

 

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.