Сьогодні: 01 червня 2020 року - понеділок

wordpress themes.

СЕРГІЙ МИКИТЮК: «МАЄ БУТИ ВИСОКА ВИКОНАВЧА ДИСЦИПЛІНА ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПРИЙНЯТІ РІШЕННЯ ТА ВИКОНАННЯ ПОСТАВЛЕНИХ ЗАВДАНЬ»

Згідно з розпорядженням Президента України 29 квітня 2016 року Сергій Микитюк був призначений на посаду голови Житомирської райдержадміністрації. За традицією, коли виповнюється сто днів роботи голови районної виконавчої гілки влади, підводяться перші підсумки, узагальнюються головні напрями роботи.

 Що за цей час вдалося зробити, яким справам дано старт, а що в перспективі – про це піде мова в пропонованому інтерв’ю нашого кореспондента з головою Житомирської райдержадміністрації Сергієм Михайловичем Микитюком.

– З якими реаліями ви зіткнулися, коли очолили районну держадміністрацію?

– В першу чергу, це внутрішні проблеми в РДА.

Низька мотивація не дає можливості зосередитись на виконанні поставлених завдань. Більшість працівників отримували мінімальну заробітну плату. Керівники підрозділів не набагато більше. Крім того, невизначеність щодо подальшої долі місцевих адміністрацій створювала негативну атмосферу на робочому місці та породила багато чуток щодо близької ліквідації РДА.

Майже в усіх підрозділах райдержадміністрації був відсутній доступ до мережі Інтернет. В апараті РДА були заблоковані рахунки. У нас не було можливості купити навіть пачку паперу, заправити принтер або заплатити за послуги Укртелекому. Під загрозою закриття опинився офіційний сайт райдержадміністрації.

В РДА створювався відділ державної реєстрації за рахунок скорочення працівників в інших структурних підрозділах.

    На сьогоднішній день практично усі ці питання вирішені.

– Чим були позначені ці 100 днів на посаді голови РДА?

– В першу чергу, це виконання завдань, які ставлять перед нами Президент країни, Кабінет Міністрів, голова ОДА, реалізація державних та районних Програм, зокрема  Програми соціально-економічного розвитку Житомирського району на 2016 рік, вирішення проблемних питань місцевого значення, визначення стратегії розвитку та першочергових дій в кожній галузі.

Крім того, важливим було налагодження тісної співпраці з територіальними підрозділами центральних органів виконавчої влади, депутатським корпусом районної ради, керівниками підрозділів ОДА, а також підвищення ефективності та результативності діяльності апарату РДА та її структурних  підрозділів.

– Які проблеми району ви позначили як основні?

    – Кожен рік райдержадміністрацією розробляється Програма економічного та соціального розвитку Житомирського району. Це свого роду алгоритм дій, або план заходів, виконання яких спрямоване на підвищення якості освіти, медичного обслуговування, рівня соціального захисту населення тощо.

Звичайно, що є 4-5 стратегічних напрямків діяльності РДА, вкрай необхідні для окремих галузей та сфер району, на які спрямовуються основні фінансові ресурси. Для Житомирського району це реалізація політики у сфері енергозбереження (заміна теплових мереж, встановлення теплових лічильників, ІТП, модернізація об’єктів комунального господарства тощо); реконструкція, поточний та капітальний ремонти об’єктів соціальної сфери (школи, медичні заклади, дитячі садочки); ремонт доріг, розвиток АПК, зокрема підтримка місцевих  виробників с/г продукції та підвищення ефективності використання земельних ресурсів і, звичайно, проведення заходів, направлених на збільшення надходжень до місцевих бюджетів.

Щодо проблеми, яка не вирішується кардинально протягом багатьох років – це вивіз та утилізація сміття. Скажу відверто, що район сам по собі, без м. Житомира, не цікавий інвестору. Для нормальної роботи сміттєпереробного підприємства потрібна велика кількість сировини (сміття). На сьогоднішній день є інвестор, готовий побудувати потужне підприємство на існуючому полігоні ТПВ або на території Житомирського району. Наразі в міській раді вивчають морфологію відходів міста.

– Що вважаєте необхідним для успішної реалізації поставлених завдань?

– Підвищення ефективності управління в райдержадміністрації.

Має бути висока виконавча дисципліна та відповідальність  за прийняті рішення та виконання поставлених завдань. Важливим є наявність високо- професійних  кадрів, здатних постійно підвищувати свою кваліфікацію. Повинна бути тісна взаємодія між структурними підрозділами РДА, ОДА, територіальними підрозділами центральних органів виконавчої влади, з органами місцевого самоврядування тощо.

Вкрай необхідна мотивація. І не обов’язково це має бути оплата праці. Я знаю, як «горять очі» у людей, коли вони бачать позитивний результат своєї роботи. Особливо важливо, коли результат досягається завдяки спільній праці усього колективу або команди. Це справжнє свято, яке надихає на нові здобутки. Крім того, керівник повинен чітко ставити завдання та вміти розробляти алгоритм його виконання.

–  Що можете сказати про реалізацію програми щодо ремонту доріг в Житомирському районі?

– Я вважаю Програму по ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, розроблену Житомирською райдержадміністрацією, одним із найбільш успішних проектів ЖРДА в цьому році. Ми перші, як мінімум в Житомирській області, хто розробив та запропонував Службі автомобільних доріг такий варіант співпраці, при якому замовником ремонтних робіт виступає райдержадміністрація, технічний нагляд здійснює Служба, а підрядник визначається за допомогою електронної системи публічних закупівель Prozorro. Сьогодні до нас звертаються за досвідом з інших районів.

На сьогоднішній день було проведено 12 конкурсних торгів, в яких брали участь 6 підприємств. Пряма економія тільки від проведення аукціону складає близько 200 тисяч гривень. Ми запланували провести в цьому році поточний та капітальний ремонти 19 доріг загального користування місцевого значення.  План, на перший погляд, нереальний, адже, за попередніми розрахунками Служби автомобільних доріг, вартість ремонту мала скласти близько 21 млн. грн. Наразі райдержадміністрація розробляє проектно-кошторисну документацію та проводить експертну оцінку проектів відповідно до затвердженого переліку доріг. Приблизна загальна вартість робіт буде складати близько 12-13 млн. грн.  Економія бюджетних коштів складе близько 8-9 млн. грн.

На сьогоднішній день із районного бюджету на виконання Програми виділено 8 млн. грн., із сільських бюджетів 540 тис. грн. (планується ще 300 тис.). Відремонтовано 3 дороги. Найближчим часом почнуться поточний та капітальний ремонти ще 8 доріг.

Я хочу подякувати Житомирській районній раді та усьому депутатському корпусу за підтримку щодо реалізації даної Програми, суб’єктам підприємницької діяльності, які долучаються до ремонту доріг, зокрема на території Луківської та Сінгурівської сільських рад і, звичайно, відділу житлово-комунального господарства, який активно працює над виконанням даної Програми.

– Невитребувані земельні паї часто обробляють без укладення відповідних угод, чи вдається навести лад у цьому, щоб  за користування землею фермери сплачували орендну плату до відповідного бюджету?

– Так, дійсно, раніше частина невитребуваних земельних паїв оброблялась без укладення відповідних угод. Наразі ми спільно з управлінням Держгеокадастру в Житомирському районі та сільськими радами працюємо над  тим, щоб зобов’язати усіх суб’єктів підприємницької діяльності використовувати земельні ресурси на території району відповідно до укладених договорів та чинного законодавства України.

Ми поставили собі за мету стовідсоткове використання невитребуваних земельних паїв у правовому полі, що дасть можливість збільшити надходження до місцевих бюджетів сільських рад. Крім того, на сьогоднішній день, відповідно  ст. 19 ЗУ «Про оренду землі» договір оренди земельної ділянки заключається мінімум на 7 років, що дає можливість виробникам сільськогосподарської продукції планувати свою роботу на декілька років наперед та стимулює зацікавленість підвищувати родючість грунтів на орендованій території.

Наразі проводиться інвентаризація усіх договорів оренди землі на предмет відсоткової ставки від НГО (вона має бути не нижче 3%) та дати проведення нормативно-грошової оцінки орендованої земельної ділянки. Деякі договори були укладені на термін більше 10 років, а НГО розроблялась, наприклад у 2004 році. Після затвердження нової нормативно-грошової оцінки сплата податків у бюджет збільшиться в рази.

– Останнім часом жваві розмови точаться довкола адмінреформи в районі. Що варто пам’ятати людям,  приймаючи рішення  про об’єднання? На ваш погляд, чи ефективною є децентралізація на районному рівні?  Наскільки вдасться скоротити дотаційну залежність сільських бюджетів завдяки тому, що більшість податків лишаться на місцях?

– Реформа місцевого самоврядування на сьогодні досить активно проходить в Україні та не має зворотного шляху. У цій ситуації громади мають розуміти, що сьогодні вони є  учасниками даного процесу і від їхнього вибору та їхньої активності багато в чому залежить і подальший розвиток території, на якій вони проживають.

Створення об’єднаної громади – це, перш за усе, фінансова незалежність, можливість самостійно  вирішувати, як розвиватися, що та де будувати або ремонтувати. Громади додатково отримують надходження до бюджету 60% ПДФО. Крім того, найближчим часом ОТГ отримають можливість розпоряджатися землею на всій території громади, у тому числі за межами населених пунктів, що буде сприяти приходу інвесторів та створенню нових робочих місць та відповідно збільшення надходжень у вигляді податків до місцевого бюджету. Об’єднані громади отримують також фінансову підтримку від державного фонду регіонального розвитку та  додаткове фінансування на соціально-економічний розвиток.

Зміни в Бюджетному та Податковому кодексах є достатніми для того, щоб об’єднані територіальні громади могли забезпечувати не тільки свої потреби, але й сталий розвиток відповідної території. Але варто пам’ятати, що при об’єднанні сільських рад з невеликими власними доходами багатшими разом вони не стануть. «Бідні» сільради мають об’єднуватись з «багатими».

–  Ви проводите виїзні прийоми громадян у селах району. Маєте визначення, що найбільше їх хвилює?

   – На виїзних прийомах громадяни піднімають питання в основному  місцевого значення, хоча я розумію, що усіх хвилює і цікавить ситуація, що склалася  в Україні, та чого очікувати в найближчому майбутньому. Тому я  намагаюсь спілкуватись не тільки особисто, а й разом з усіма, хто прийшов на прийом.

    Цікаво те, що громадян більше хвилює вирішення загальних місцевих проблем, ніж особистих. До них відносяться ремонти доріг, шкіл, садочків, клубів  тощо.

–  Які вимоги ставите до себе і членів своєї  команди?

–  Команда перебуває в стадії формування. Я дав час, як керівникам, так і працівникам відділів та управлінь райдержадміністрації, проявити себе та показати результат своєї роботи.

Виконання поставлених завдань  та доручень  окремими працівниками та керівниками мене не задовольняє.

Що стосується вимог, то команда має бути єдиною, професійною, націленою на виконання поставлених завдань. Її робота повинна бути ефективною та результативною, направленою на розвиток району, підвищення рівня життя населення та покращення якості надання послуг.

Кожен керівник має нести персональну відповідальність за роботу підрозділу, яким він керує: бути активним, ініціативним та постійно підвищувати свою кваліфікацію.

Контроль за виконанням доручень та поставлених завдань посилиться.

–  Сергію Михайловичу, ця розмова з вами є продовженням спілкування із жителями Житомирського району, і ми надалі будемо висвітлювати на сторінках нашої газети ваше бачення з різних питань.

   – Я дякую редакції газети «Приміське життя» за плідну співпрацю. Діяльність райдержадміністрації має бути відкритою та прозорою, і тому важливим є висвітлення результатів роботи РДА в засобах масової інформації.

Ірина КАРПЕНКО

 

 

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.