Сьогодні: 02 червня 2020 року - вівторок

wordpress themes.

ПРО ВІДКРИТІСТЬ В ДІЯЛЬНОСТІ ЖИТОМИРСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

Інтервю голови Житомирської районної ради Сергія Григоровича КРУТІЯ

 

– Сергію Григоровичу, останнім часом усе частіше у ЗМІ та у широких колах громадськості обговорюються питання відкритості органів влади та місцевого самоврядування. Як, на Вашу думку, має забезпечуватися ця відкритість?

– Насамперед потрібно сказати про те, що насправді є відкритістю у діяльності органів влади та місцевого самоврядування. Якщо аналізувати сам термін «відкритість органів влади та місцевого самоврядування», то, на мою думку, він у собі поєднує такі поняття як гласність у роботі цих органів, доступність громадськості в цілому та кожного громадянина окремо до інформації про діяльність, а також безпосередню участь громадян у їх діяльності. Виходячи із такого трактування, можу сказати впевнено, що відкритість має забезпечуватися не лише в інформаційному аспекті, а й реалізовуватися шляхом залучення громадськості до участі у прийнятті рішень, організації роботи тощо, оскільки саме відкритість та публічність забезпечує оптимальний зворотній зв’язок громади та влади, який дозволяє ухвалювати ефективні для розвитку громади та території рішення. З іншого боку, чим відкритіша влада, тим більша до неї довіра суспільства.

– А яким чином забезпечується відкритість у діяльності Житомирської районної ради?

– Житомирська районна рада завжди відкрита для спілкування і працює виключно за принципами, регламентованими статтею 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»: народовладдя, законності, гласності, колегіальності, поєднання місцевих і державних інтересів, тощо. Засідання районної ради, постійних та тимчасових комісій, президій, робочих груп проводяться відкрито і гласно із правом кожного бути присутнім на цьому засіданні. Голосування з кожного питання порядку денного, у т.ч. і з процедурних питань, здійснюється виключно шляхом поіменного голосування. Громадськість має широкий доступ до будь-якої інформації про діяльність нашої районної ради, прийняті рішення, а також наміри ради щодо ініціювання чи вирішення певних питань та проблем – у формі оголошень, проектів нормативно-правових актів ради, консультацій з громадськістю, участі у нарадах, «круглих столах». Інформаційні матеріали публікуються у засобах масової інформації, зокрема у газеті «Приміське життя», на офіційному веб-сайті та інформаційному стенді районної ради. Як свідчить статистика відвідування нашого сайту, роботою найвищого представницького органу влади в районі цікавиться значна кількість громадян – іноді перегляд окремих документів становить до 100 на добу. Також я особисто виступаю на телебаченні та радіо, зустрічаюся із жителями громад, активістами, депутатами сільських і селищної рад, членами виконавчих комітетів, представниками громадськості та волонтерами. Двері мого кабінету завжди відкриті для відвідувачів, навіть у неприйомні дні. Депутатами районної ради та працівниками виконавчого апарату також здійснюються прийоми громадян, надаються консультації.

До речі, ми активно залучаємо усіх бажаючих громадян до вирішення районних справ. Думка громадськості відіграє дуже важливу роль у діяльності депутатів, оскільки наша рада при ухваленні рішень зважає не лише на позицію депутатів, а й враховує слушні пропозиції представників громадського суспільства та засобів масової інформації. У роботі пленарних засідань нашої ради, засіданнях постійних комісій, робочих груп завжди беруть участь жителі району та представники ЗМІ. Звернення громадськості розглядаються на сесії, за їх пропозиціями ухвалюються звернення до вищих органів влади. Так, за клопотанням громадської організації «В своїй хаті – своя правда» на останній сесії створено робочу групу з питань вивчення стану земельних ділянок, на яких існують масові захоронення жертв нацизму, та законності використання даних земельних ділянок. До складу робочої групи з питань функціонування спортивних установ і організацій району та їх фінансування входить сім представників від громадських організацій. Проводимо консультації з громадськістю з різних питань, зокрема, робимо оголошення щодо обговорення того чи іншого питання чи проекту нормативно-правового акту ради. За останні 3 місяці нами проведено ряд консультацій із перевізниками та певними пільговими категоріями громадян щодо забезпечення права на пільгові перевезення. Позиція як громадськості, так і надавачів послуг із перевезення пасажирів – вирішення на державному рівні надання адресних допомог пільговим категоріям громадян – і ця позиція підтримана на останній районній сесії: ми спрямували два звернення до Верховної Ради України, до кожної її депутатської фракції, а також до Кабінету Міністрів та Президента України з вимогою запровадження такого виду допомог. Використання коштів районного бюджету здійснюється також по максимуму відкрито, прозоро та публічно – ми розглядаємо усі пропозиції, що надходять на адресу районної ради, від представників громадського суспільства, батьківських комітетів, трудових колективів тощо щодо фінансування певних заходів чи об’єктів. Для врахування громадської думки (як фізичних, так і юридичних осіб) на сайті райради опубліковуються проекти регуляторних актів, проекти звернень районної ради та відповіді органів влади на спрямовані нами звернення. Крім того, ми розглядаємо і звернення, що надходять електронною поштою, та вживаємо усіх заходів реагування для їх вирішення та врегулювання виниклих проблем.

– Як реагує районна рада на новинки у сфері забезпечення доступу громадян до публічної інформації?

– Нещодавно мною видано розпорядження про приєднання районної ради до Єдиного державного веб-порталу відкритих даних, який діє на вимогу Закону України «Про доступ до публічної інформації» та відповідно до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року №835. Уже подано заяву на реєстрацію, готується оновлений інформативний пакет, що передбачає розширену інформацію про районну раду та її діяльність. Це, зокрема, відомості щодо орендних відносин – публікуватимуться дані не лише прооб’єкти комунальної власності, що плануються до передачі в оренду, але й про уже передані в оренду чи інше право користування (причому з конкретними даними про умови оренди, орендовані площі, розмір орендної плати, терміни оренди і т.п.), публікуватимуться переліки усіх договорів (без виключення), фінансова звітність суб’єктів господарювання комунальної власності, тощо. Що стосується звітів про використання коштів, то на офіційному порталі публічних фінансів України у рамках Єдиного державного веб-порталу відкритих даних ми уже давно публікуємо усі дані про використання коштів. І кожен користувач незалежно від місця проживання чи перебування може отримати цю інформацію із сайтуhttp://data.gov.ua/.

Віднедавна ми підключилися до веб-сайту електронних петицій, що є особливою формою колективних звернень громадян, районна рада затвердила Положення, уклали меморандум про співпрацю із Міжнародною благодійною організацією «Фонд Східна Європа» – про це «Приміське життя» уже писало на своїх шпальтах. Жодної петиції ще не отримано, але, ми готові до їх розгляду – головне, щоб це приносило користь територіальним громадам району та кожному їх жителю.

– Що таке відкриті дані?

–  Цей термін визначений статтею 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» у розумінні «Публічна інформація у формі відкритих даних», що означає публічну інформацію у форматі, який дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. Ця інформація дозволена для її подальшого вільного використання та поширення будь-якою особою, тобто, будь-який громадянин має право вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов’язковим посиланням на джерело отримання такої інформації. Якщо раніше за будь-якою інформацією, розпорядником якої є районна рада та яка необхідна громадянину, громадянин звертався до нас із запитом на публічну інформацію, чекав на відповідь упродовж 5 днів з дня отримання нами цього запиту, а якщо інформація становила великий об’єм, то упродовж 20 робочих днів, то тепер він може цю інформацію отримувати із веб-порталу відкритих даних – достатньо завітати на відповідну сторінку веб-сайту та завантажити відповідний документ, при необхідності роздрукувати його.

Хочу запевнити, що Житомирська районна рада завжди відкрита до діалогу та співпраці в інтересах територіальних громад Житомирського району та готова працювати у тісному партнерстві з кожним громадянином. Головне, щоб бажанням громадськості було не лише забезпечення контрольної функції над владою, а й безпосередня участь у вирішенні питань місцевого значення.

Ірина КАРПЕНКО

 

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.