Сьогодні: 24 січня 2021 року - неділя

wordpress themes.

Безоплатний прийом громадян нотаріусом у Корчаку: перший досвід

За ініціативи Тетерівського сільського голови Валентини Францівни Ільницької 12 травня відбувся безкоштовний прийом громадян

нотаріусом безпосередньо в нещодавно створеному об’єднаною територіальною громадою ЦНАПі. Як проходила ця знакова для села подія, про що йшлося на консультації і чи будуть такі прийоми громадян регулярними, – наш кореспондент дізнавався у приватного нотаріуса Житомирського районного нотаріального округу Віктора Доброльожі.

  • Вікторе Віталійовичу, поділіться, будь ласка, враженнями від проведеного прийому громадян: про що питали найбільше, скільком людям вдалося допомогти?

  • 12 травня з 8 до 10.20 мав нагоду поспілкуватися із мешканцями об’єднаної територіальної громади. Прикметно, що люди очікували на приїзд фахівця безпосередньо до них, в приміщення колишньої сільради. Дякуючи місцевій владі, громаду заздалегідь було попереджено про майбутню консультацію, і населення проявило достатньо велику активність. Всього в межах відведеного часу ґрунтовну консультацію отримали не лише жителі власне Тетерівської громади із навколишніх сіл – Перлявка, Корчак, Буки, Михайлівка, Катеринівка, Дениші, але й мешканці м. Житомира, с. Світин тощо.

  • Що цікавило ваших відвідувачів насамперед?

  • Коли із керівництвом Тетерівської ради і Корчацьким старостою п. В. М. Герасимчук ми обговорювали формат і спосіб надання жителям їхньої громади нотаріальних консультацій, то апріорі визначилися, що пріоритет буде надано оформленню спадщини. Оскільки впродовж тривалого часу в Житомирському районі щодо цього питання склалася вкрай напружена ситуація через відсутність діючих державних нотаріусів. Так, по раніше заведеним спадковим справам видає свідоцтва на спадщину моя колега із Червоноармійської державної нотаріальної контори (надалі – ДНК), котра приїздить 1-2 рази на тиждень. За такий візит може бути видано від 2-х до 5-ти свідоцтв. Зрозуміло, що це – крапля в морі, й дане питання потребує кардинальних зрушень.

  • Тобто безпосереднє й безкоштовне консультування мешканців навколишніх сіл із питань оформлення спадщини є першим кроком у цьому напрямку?

  • Саме так, оскільки в с. Корчак на базі створеного із «нуля» ЦНАПу люди, що прийшли на консультацію, одразу можуть отримати частину із необхідних для заведення спадкової справи документів, як-то: довідка адресного бюро, витяг ДЗК чи нормативна оцінка землі, довідка про склад сім’ї, про наявність у померлої особи майна тощо. Принаймні дуже приємно після завершення консультації було дізнатися, що ті люди, котрі були у мене на прийомі, вже скористалися послугами ЦНАПу і замовили потрібні їм документи. І як би це пафосно не виглядало, проте в цій практиці і полягає позитив так званого «єдиного вікна», і сутність децентралізації взагалі – аби проблема вирішувалися на місці, без зайвих ходінь, нервувань, черг тощо.

  • Проте завести спадкову справу – це лише початок. А далі?

  • Головне, аби спадкоємець не пропустив передбачений законом 6-місячний строк для прийняття спадщини або відмови від неї. Це – альфа і омега в питаннях спадкування. І без детальної консультації фахівця тут не обійтися. А далі, зібравши мінімум необхідних документів, треба обирати нотаріуса, котрий затим і заведе справу, і зробить необхідні запити (до БТІ чи органу Держгеокадастру, Ощадбанку, РАЦСу тощо) і згодом документально оформить перехід права на майно від померлої особи до її спадкоємців. Причому кожен вільний у виборі свого нотаріуса, бо в районі відсутня монополія з цього питання, а послуги надають 7 (сім) досвідчених і кваліфікованих приватних нотаріусів.

  • Тоді чому цим нотаріусам не передадуть для оформлення ті спадкові справи, по яких люди вже роками не можуть добитися результату?

  • Річ у тому, що законодавством передбачена певна процедура: хто завів спадкову справу, має її і завершити. Тобто поки де-юре існує ІІІ житомирська ДНК, котра не має у штаті жодного нотаріуса, ситуація із нотаріальним обслуговуванням у нашому районі залишатиметься незмінною. На жаль, аналогічна ситуація і в самому м. Житомирі, де за наявності 40 (сорока) приватних нотаріусів обслуговування громадян із оформлення спадщини в І та ІІ ДНК ( Корольовського та Богунського районів м. Житомира відповідно) здійснюють наші колеги із Бердичівської ДНК.

  • Які ще питання піднімали громадяни на проведені вами консультації, а щодо чого було «табу»?

  • Безумовно, абсолютний пріоритет мала спадщина. Проте розглядалася й проблематика поділу нерухомості (між родичами чи сусідами), виготовлення первинних правовстановлюючих документів на нерухомість, нюанси продажу землі, а також те, як краще «переписати» майна на дітей: заповіт, дарування чи спадковий договір? Бо ж кожна ситуація є індивідуальною, і єдиного універсального рецепту немає

Проте є певні, перевірені часом рекомендації, отримавши які, людина зможе прийняти адекватне, зважене і прагматичне рішення, котре не зашкодить їй самій. Звісно, питання призначення субсидій, виплати пенсій, а також спірні питання, що є компетенцією адвокатів, суддів, – не розглядалися.

  • Чи плануєте здійснювати виїзні прийоми громадян надалі?

Наближення нотаріальних послуг до мешканців села полягає не в разовій акції, а в певній системі. Навіть якщо йдеться лише про первинну консультацію: що і коли має робити спадкоємець, куди потрібно звернутися, які документи при собі мати тощо. Тому передбачається, що консультації надаватимуться регулярно, принаймні двічі на місяць з 8 до 10 години ранку на безоплатній основі. Про вчинення конкретних нотаріальних дій під час такого експрес-прийому громадян, зрозуміло, не йдеться. Проте фахову консультацію бажаючі отримати зможуть. Для цього потрібно слідкувати за інформацією по місцю проживання (на дошці оголошень), на сайті Тетерівської громади чи ЦНАПу ( с. Корчак). Найближчу консультацію заплановано на 26 травня, четвер.

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.