Сьогодні: 20 квітня 2021 року - вівторок

wordpress themes.

Михайло СОЛОП: «НАЙГОЛОВНІШЕ ДЛЯ МЕНЕ – ВИХОВАТИ СПРАВЖНЬОГО ПАТРІОТА СВОЄЇ КРАЇНИ»

Нещодавно уряд оприлюднив план дій Кабінету Міністрів України на 2016 рік.

Одним із головних завдань уряду в середній освіті проголошено створення опорних загальноосвітніх навчальних закладів. Реформа в освіті є однією з найголовніших реформ цього року.
Про Пісківську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів та про те, що на неї чекає в умовах реформування, дізнавалися в директора школи Михайла Павловича Солопа.
– Михайле Павловичу, чи вдається в умовах економічної кризи в Україні зберегти педагогічні кадри?
– З цим дуже непросто. Тому що молоді спеціалісти, які приходять після університету, можуть отримати максимальну зарплату в 1500 грн. Щоб зарплата підвищилась на 30%, їм треба відпрацювати 20 років. Молоді люди не хочуть йти на такі малі гроші. У нашій школі працює 22 вчителі. Половина з них – місцеві. Троє вчителів приїжджають із Житомира. Сьогодні в школі працює 8 вчителів вищої категорії, по 5 першої та другої категорії та молоді спеціалісти. До навчання дітей ми намагаємося залучати молодих людей. Організація навчання проходить на високому рівні. В школі випадкових вчителів немає. Всі, хто навчає дітей, мають велику любов до своєї роботи, а це головне у нашій професії.
У школі нині навчається 183 учні. Це не тільки діти із Пісок. До нас приїздять із с. Бистрі, с. Млинище, а також з Озерного. З 2012 року ми забезпечені шкільним автобусом.
У цьому році маємо 26 випускників: 10 учнів, які навчаються в 11 класі та 16, які вирішили залишити школу після 9 класу.
– Як проходить підготовка до ЗНО-2016?
– Усі наші вихованці зареєстровані та активно готуються за тими предметами, за якими будуть проходити тестування. Вчителі проводять додаткові консультації. Хочу зазначити, що тестування – це непроста процедура. У школі навчаються діти з різним рівнем знань, тому не для всіх буде легко здати тести на тому рівні, який вимагають при вступі вищі навчальні заклади. Але я переконаний, що є багато чудових робітничих професій, після здобуття яких діти з легкістю знайдуть роботу. Ті учні, які закінчують навчання після 9-го класу, переважно вступають до Житомирського агротехнічного, технологічного, автомобільно-дорожнього коледжів. Популярним для випускників школи є інститут медсестринства.
Вже кілька років ми співпрацюємо із Сінгурівським міжшкільним навчально-виробничим комбінатом, де наші діти проходять професійну підготовку.
За результатами незалежного оцінювання декілька разів ми входили в трійку кращих шкіл Житомирського району. Я думаю, що і в цьому році наші найкращі учні покажуть високий результат.
Багато наших випускників зараз здобувають безкоштовну освіту у вищих навчальних закладах України – Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, Національному університеті державної податкової служби України, Харківському військовому інституті та у вишах Житомира.
– У яких освітніх заходах бере участь Пісківська школа?
– Учні нашої школи беруть участь у всіх інтелектуальних конкурсах з навчальної діяльності. Вихованці школи ставали призерами у Міжнародному конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика, у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», у конкурсі «Юні історики» та інших.
Крім навчальної роботи, у нас добре організована система позакласної виховної роботи. Діти дуже люблять спорт. Дітей навчає кваліфікований вчитель фізичного виховання – Віктор Мурашевський. Маємо секцію з волейболу, наші учні неодноразово займали призові місця на чемпіонатах Житомирської області по волейболу.
Також для дітей ми постійно організовуємо екскурсії по історичних місцях нашої держави. Тільки в цьому навчальному році учні з’їздили на 20 екскурсій. Були на фабриці «ROSHEN», а на днях їздили на екскурсію в Межигір’я. Також діти організовано відвідують Житомирський музично-драматичний театр.
На базі школи нещодавно проводився семінар для вчителів молодших класів, де наші діти для усіх присутніх підготували програму «Діти України хочуть миру».
Ми постійно співпрацюємо із місцевим Будинком культури. Близько 40 учнів займається в зразковому танцювальному колективі «Вікторія», де дітей навчає талановитий хореограф Тетяна Мамчур.
Також із учнями проводиться військово-патріотична робота. В школі є кімната-музей бойової і трудової слави. Наші попередники провели дуже кропітку роботу по відновленню імен всіх, хто загинув за село Піски. Тому у зв’язку із останніми подіями в країні, для своїх учнів ми активно проводимо уроки на військово-патріотичну тематику.
Близько 15 наших випускників – учасники АТО. Вихованці школи гідно проявили себе у операції по захисту Батьківщини. Дехто з них нагороджений орденами та бойовими медалями. Це гордість нашої школи. Хлопці, які побували в зоні АТО, приходили до школи та проводили відкриті уроки з учнями, на яких розповідали про війну та ділилися своїми спогадами. На мою думку, це все виховує дітей, їм сьогодні є з кого брати приклад. На жаль, один із хлопців – Ломачук Іван Сергійович – загинув на цій війні.
– Яка ваша думка про опорні школи?
– Створення опорних шкіл – це правильний підхід до навчання. Вважаю, що профільною освітою мають займатися висококваліфіковані вчителі. Але перш ніж створювати такі осередки навчання, потрібно вирішити питання, які будуть виникати під час впровадження цих шкіл. Потрібно забезпечити роботою тих вчителів, які підлягатимуть скороченню, потрібно забезпечити проїзд учням до таких шкіл. Це дуже непросте питання. Я постійно говорю своїм вчителям, що наша школа повинна бути конкурентоздатною. Ми повинні робити все можливе, щоб школа стала або опорною, або такою, що зможе забезпечити повну середню освіту.
– Як ви ставитесь до децентралізації та чи вплине цей процес на школу?
– Це складний та суперечливий процес. З одного боку, я розумію, що у держави немає стільки фінансів, щоб кожному вистачило. Але, з іншого боку, потрібне встановлення чітких правил та розуміння того, як цей процес буде проходити. Це розуміння повинні донести до жителів, до громад, щоб рішення про децентралізацію стало добровільним, а не примусовим. Можливо, потрібно провести голосування, референдум. Люди виступають проти децентралізації, тому що вони налякані, їм не пояснюють, як все буде надалі. Я розумію, що так, як було раніше, вже не буде, все потребує змін.
– На вашу думку, чи потрібна 12-річна шкільна освіта?
– Якщо подивитися на світову практику, то, можливо, це і правильно – ввести 12-річну освіту. Але постає питання: коли дитині починати навчатися, адже не всі можуть піти до школи в 6 років. Навіть у 7 років не кожна дитина психологічно підготовлена до школи. Раніше ми набирали окремо клас «шестирічок» і клас «семирічок».
Бажано, щоб дитина здобула середню базову освіту до 17 років, тому що після 17 років дитині вже важко навчатися в школі, їй потрібно йти далі по життю.
– Що плануєте змінити в школі?
– На посаді директора я працюю 24 роки. За ці роки мені довелося чимало зробити для того, щоб модернізувати і матеріальну базу, і життєзабезпечення школи. За цей час вдалося забезпечити школу теплом, встановити внутрішній санвузол, замінити старі вікна на сучасні, повністю оновити їдальню для належного харчування дітей. Плануємо замінити покрівлю школи, яка зроблена ще за радянських часів.
Зараз у нас сучасне постіндустріальне, інформаційне суспільство, тому хотілося б для учнів придбати сучасну інтерактивну дошку, мультимедійні пристрої, комп’ютери. Діти вивчають інформатику, тому 6 комп’ютерів, які ми маємо, – це замало.
– Який ваш головний девіз у вихованні та навчанні дітей?
– Найголовніше для мене – виховати справжнього патріота своєї країни, який би зміг знайти своє місце у цьому бурхливому житті та бути гідним своїх батьків.
– Михайле Павловичу, чому ви обрали педагогічний шлях у своєму житті?
– Я закінчив Львівський державний університет, виховувався в сім’ї вчителів, тому вирішив йти цією стежиною. Зовсім не шкодую про свій вибір, навпаки, щасливий, що вибрав саме цей шлях. Навчати молоде покоління зараз дуже непросто, тому що діти дуже активні, незалежні та самостійні. До школи приходять діти, які мають уже свої звички та певні задатки. Психологія дітей зараз зовсім інша, і це потрібно враховувати при навчанні та вихованні. Сьогодні вчителю потрібно більш зацікавлювати дітей, використовувати нові сучасні технології, комп’ютерну техніку. Щасливий з того, що вчителі нашої школи це розуміють і постійно впроваджують сучасні методики викладання. Ми входимо в епоху такого суспільства, коли людина повинна сама вчитись, а ми повинні навчити це робити.

Інтерв’ю провела
Ірина ГАВРИЛОВСЬКА

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.