Сьогодні: 01 червня 2020 року - понеділок

wordpress themes.

Сергій МИКИТЮК: «ВЛАДА МАЄ ПОСЛІДОВНО ВТІЛЮВАТИ ОЧІКУВАННЯ ЛЮДЕЙ»

Наша сьогоднішня бесіда – з заступником голови Житомирської райдержадміністрації Сергієм Михайловичем Микитюком, який обіймає цю посаду з вересня 2015 року.

За освітою інженер-механік, закінчив Державну агроекологічну академію України в м. Житомирі, з 2014 р. – слухач Національної академії державного управління при Президентові України. До призначення заступником голови РДА був керуючим справами виконавчого апарату Житомирської районної ради.
Як влада сприяє полегшенню життя населення району в період складних економічних та соціальних перетворень, чи є перспективи розвитку району як адміністративно-територіальної одиниці – на ці та інші питання дав відповіді наш співбесідник.
– Як відомо, будь-яка економічна нестабільність в державі відображається в першу чергу на громадянах, рівні їх соціального захисту. Незважаючи на складну економічну ситуацію в країні, які районні програми, пов’язані із соціальним захистом громадян, збереглися і розвиваються?
– Жителям Житомирського району надаються усі соціальні пільги та послуги, які передбачені законодавством України. Крім того, в районі прийнято та діє 34 Програми, із яких дев’ять соціальних, направлених на забезпечення соціального захисту окремих верств населення. Кошти на їх виконання виділяються із районного, селищного, сільських бюджетів.
В 2016 році було прийнято 3 соціальні Програми, а саме – Програма розвитку та удосконалення організації харчування в ЗНЗ Житомирського району на 2016 рік, що дає можливість харчувати усіх дітей 1-4 класів за рахунок коштів з місцевого бюджету; Програма оздоровлення та відпочинку дітей на 2016-2020 роки, яка дає можливість безкоштовно оздоровити дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, та Програма соціальної підтримки сімей загиблих в антитерористичній операції, військовослужбовців і поранених учасників АТО.
– Сергію Михайловичу, які саме пріоритети ставить у своїй роботі районна державна адміністрація і ви особисто?
– Діяльність райдержадміністрації спрямована на виконання Програми економічного і соціального розвитку Житомирського району на 2016 рік, яка складена відповідно до розвитку регіону, та поставлених загальнодержавних завдань.
Дана Програма була розроблена районною державною адміністрацією та затверджена районною радою. В ній детально прописані основні завдання розвитку району та основні напрямки діяльності для їх виконання.
Я вважаю, що головною метою як цієї Програми, так і в цілому діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування є підвищення рівня життя населення та покращення якості надання послуг освіти, охорони здоров’я, ЖКГ тощо. Це і є пріоритет. Всі інші завдання визначаються із цієї мети.
Для можливості фінансування різних соціальних проектів із районного бюджету важливо активно працювати над збільшенням його доходної частини. Районний бюджет на 99,7% формується із ПДФО. Тому потрібно активно працювати над створенням нових робочих місць та підвищенням доходів населення, тобто створити сприятливі умови для розвитку підприємництва, сільськогосподарського виробництва, приросту інвестицій тощо, тобто над всім тим, що сприяє зростанню надходжень до бюджету та оптимізації витрат.
Варто зазначити, що одним із пріоритетних завдань на 2016 рік є ремонт доріг. Райдержадміністрацією була розроблена Програма по ремонту доріг загального користування місцевого значення на умовах співфінансування із Службою Автомобільних Доріг. На сесії районної ради на виконання даної Програми депутатами було прийнято рішення про виділення 5 мільйонів гривень.
– З якими запитаннями найчастіше до вас звертаються жителі району?
– Якщо проаналізувати січень-лютий 2016 року, то більшість звернень стосувалось перевезення населення окремих пільгових категорій, надання субсидій та земельних питань.
На початку року водії маршрутних автобусів відмовлялись надавати послуги з пільгового перевезення, пояснюючи це тим, що в прийнятому парламентом Державному бюджеті на 2016 рік на компенсацію перевізникам не були виділені кошти. Райдержадміністрація шукала вихід із даної ситуації, розробляли Програму для виділення коштів із місцевого бюджету, спільно із районною радою проводили зустріч із перевізниками, із сільськими головами та обговорювали план дій щодо забезпечення перевезення населення окремих пільгових категорій в Житомирському районі.
18 лютого Верховна Рада прийняла Закон про внесення змін до Державного бюджету, яким було забезпечено надання компенсації перевізникам у межах фінансування минулого року.
Що стосується субсидій, то на сьогоднішній день управління праці та соціального захисту РДА надало жителям Житомирського району субсидії на погашення витрат з оплати житлово-комунальних послуг 8550 домогосподарствам. Але, через велику кількість звернень та необхідність проведення запитів до підприємств, які надають комунальні послуги, надання субсидій відбувається не так швидко, як хотілося б заявникам.
– Відомо, що ситуація зі створенням об’єднаних територіальних громад у районі досить складна, в тому числі і через те, що адміністративний центр Житомирського району знаходиться в місті Житомирі. Місцеві громади досі не можуть остаточно визначитися, з ким їм краще об’єднуватися – з містом чи одна з одною. Який на сьогодні існує план районної влади по об’єднанню територіальних громад?
– Реформа місцевого самоврядування на сьогодні досить активно проходить в Україні та не має зворотного шляху. У цій ситуації громади мають розуміти, що сьогодні вони є активними учасниками даного процесу і від їх вибору та їх активності багато в чому залежить і подальший розвиток території, на якій вони проживають.
Центральна виборча комісія призначила на 27 березня та 24 квітня 2016 року перші вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних голів ще у 13 об’єднаних територіальних громадах різних регіонів. В Житомирській області буде створена ще одна ОТГ – Корнинська селищна. Активні процеси щодо об’єднання громад проходять і в Житомирському районі.
Питання визначення меж нових об’єднаних громад вирішується органами влади обласного рівня з урахуванням об’єктивних критеріїв.
У 2015 році був розроблений та затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України перспективний план формування територій Житомирської області, відповідно до якого в Житомирському районі планується утворити 4 нових об’єднання територіальних громад.
При цьому, завданням районної влади на сьогоднішній день є підтримка та методична і практична допомога як Тетерівській об’єднаній територіальній громаді, так і громадам, які створюють нові ОТГ, зокрема проведення роз’яснювальної роботи щодо реформи органів місцевого самоврядування та розрахунки спроможності майбутніх ОТГ щодо забезпечення створення та утримання необхідної інфраструктури та сталого розвитку громади.
– Що ви можете сказати про адміністративну реформу, яка очікується незабаром? У якому форматі прагнете вибудовувати співпрацю районної державної адміністрації та районної ради – спільного вирішення проблем чи виконання більше наглядових, а не виконавчих функцій з боку адміністрації, як передбачено у проекті закону про зміни до Конституції України?
– Наразі адміністративно-територіальна реформа в Україні проходить в досить активній фазі. Я не буду зупинятись на прийнятих урядом Концепції реформування ОМС та ухвалених Парламентом Законів України, які стосуються об’єднання територіальних громад. Відповім на основні питання, які мені досить часто задають.
Адміністративно-територіальна реформа є частиною процесу децентралізації влади, основним завданням якої є передача значних повноважень та фінансових ресурсів від органів державної влади – органам місцевого самоврядування. Крім того, наближення до громади необхідних послуг належної якості, збільшення прав і повноважень місцевих громад.
Відповідно до проекту змін до Конституції України систему адміністративно-територіального устрою в Україні будуть складати наступні одиниці: громади, райони та регіони.
На рівні громади буде тільки місцеве самоврядування: тобто голова громади,старости, відповідна місцева рада та її виконком. На рівні району, згідно з зазначеним проектом, буде районна рада, яка обиратиме виконком – це по лінії самоврядування. По лінії державної влади – це префектура. На рівні області буде обласна рада із виконкомом, а зі сторони держави префектура області. Обласні та районні державні адміністрації будуть ліквідовані. Префект буде назначатись Президентом України за поданням Кабінету Міністрів терміном до 3-х років. Він буде здійснювати нагляд за додержанням Конституції і законів України органами місцевого самоврядування, координувати діяльність територіальних органів виконавчої влади тощо.
Що стосується розподілу повноважень, то вони будуть здійснюватися за принципом субсидіарності, який говорить: найближче до споживача, але при умові, що ця послуга буде надана якісно. 95% послуг для людей здійснюється на рівні громаді, тому після реформи адміністративно-територіального устрою не буде потреби їздити людям в районний центр: практично усі необхідні послуги будуть надаватись на місцях. Тому найголовніше для людей завдання – створити базовий рівень.
Після створення об’єднаних територіальних громад планується зменшення кількості районів. За одним із проектів районного устрою в Житомирській області залишиться 4 райони: Житомирський (з центром в м. Житомир), Бердичівський, Новоград-Волинський та Коростенський. В Житомирі будуть відсутні районні в місті ради.
Кінцева мета децентралізації – це ефективна системи влади і комфортне життя населення України.
Повертаючись до вашого питання, зазначу, що райдержадміністрація здійснює свою діяльність відповідно до Конституції, законів України та інших законодавчих актів в межах своїх повноважень.
Я вважаю, що райдержадміністрація і районна рада повинні працювати спільно та в межах своїх повноважень виконувати ті завдання, які перед нами ставляться, сприяти сталому розвитку району, покращувати якість надання послуг населенню. Саме в такому форматі ми і працюємо. В результаті проведення адміністративно-територіальної реформи кількість повноважень в органах місцевого самоврядування зросте, разом із ними збільшаться і фінансові ресурси, а значить, буде більше можливості впливати на розвиток громади.
Інтерв’ю провела
Еліна СЕНЬ

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.