Сьогодні: 03 липня 2020 року - п"ятниця

wordpress themes.

Сергій КРУТІЙ: «МИ НЕ ДОЗВОЛИМО ПАНУ СУХОМЛИНУ ШАНТАЖУВАТИ ГРОМАДУ ЖИТОМИРСЬКОГО РАЙОНУ»

22 березня міський голова Житомира Сергій Сухомлин на прес-конференції, яку він провів за підсумками піврічної діяльності на посаді,

повідомив, що до липня 2016 року межі Житомира будуть змінені на 3 тисячі гектарів. Він не уточнив, які землі приєднають до міста. Водночас С. Сухомлин дорікнув головам приміських сільрад в тому, що намагався погодити з ними розширення меж Житомира, але перемовини були безуспішними.
За словами міського голови, сьогодні 380 дітей з Житомирського району відвідує дитячі садки в Житомирі, міський бюджет сплачує 15 мільйонів гривень за навчання школярів з-поза меж міста, 20-25% пільгових пасажирів міського громадського транспорту також не мешканці Житомира, і це може змусити міську владу приймати відповідні рішення про оплату за надані послуги.
С. Сухомлин, ображений на позицію сільських голів Житомирського району, в ультимативній формі заявив: або буде нормальне об’єднання з Житомиром, або всі повинні платити по рахунках. Міський голова не виключає того, що дітей з Житомирського району не будуть приймати в дитячі садки та школи Житомира без оплати.
В попередні роки на обговореннях проекту генерального плану міста зазначалося, що в межі Житомира мають увійти, зокрема, 210 гектарів території Станишівки. Мова велася також про можливість включення в зону міста села Зарічани. Однак у 2010 місцева громада прийняла власний генплан, в якому не йдеться про входження до меж Житомира.
– Я вважаю, що це звичайний шантаж з боку пана Сухомлина, – так відреагував голова Житомирської районної ради Сергій Крутій на заяву міського голови. – До чого тут, наприклад, діти, які живуть у Зарічанах, де немає дитсадка? А їхні батьки, які працюють у Житомирі, хіба не сплачують податки до міського бюджету? Невже пану Сухомлину не відомо, що на кожного учня виділяється державна субвенція? З подібними заявами ми можемо дійти до того, що почнемо перекривати дороги і заборонимо ховати покійників на міському кладовищі. За дивною логікою міського голови Житомира, тоді ми не повинні пускати городян на їхні дачі, які вони мають на території Житомирського району і маємо їм дорікати в тому, що вони топчуть нашу землю і їздять нашими дорогами.
Якщо пан Сухомлин дійсно переймається проблемами Житомира, хай збирає сільських голів, владу району, сідає за стіл переговорів, під час яких має визріти рішення, яке влаштує усіх. Але якщо він хоче залишити Зарічани в районі, а всі вільні землі приєднати до Житомира, то так не повинно бути.
А так ми не дозволимо пану Сухомлину шантажувати громаду Житомирського району.
За словами голови районної ради Сергія Крутія, процес децентралізації, об’єднання територіальних громад, як і будь-які запроваджувані «згори» реформи, викликає неоднозначне сприйняття та не може бути здійснений за один день інструкціями чи директивами. Більшість сільських рад району не згодна з поділом, який передбачає перспективний план. На сесіях сільських рад було вирішено вносити пропозиції про зміни до нього, поки для цього є час та можливість. Зауважимо, що згідно з чинним законодавством, перспективний план, який був затверджений, не можна відкликати, але можна внести до нього зміни.
Зрозуміло, місто так само не може жити без навколишніх територій, як і приміський район без міста. Це й спільні людські ресурси, і спільна інфраструктура тощо.
Заступник голови райдержадміністрації Сергій Микитюк зауважує, що школи фінансуються не тільки з місцевого бюджету, місто отримує освітню субвенцію від держави, крім того, багато жителів приміських сіл працюють у Житомирі, сплачуючи податки із зарплат (ПДФО) в міський бюджет, а не в районний. На компенсацію перевезення населення пільгових категорій держава також надає субвенцію.
– Тисячі мешканців Житомира мають земельні ділянки в нашому районі і також користуються пільговим перевезенням по району. Державні пільги розповсюджуються на всю територію України, а не в межах окремо визначеної території. Зрозуміло, що місту потрібно розвиватися, але необхідно це робити, враховуючи інтереси громади Житомирського району, – говорить Сергій Микитюк.
Засоби шантажу та тиску на керівників сільських громад є неприйнятними. Тим паче, що на теренах Житомирського району вже функціонує нова, об’єднана Тетерівська територіальна громада. Як бути з нею? Теж приєднувати?
Наразі в процесі узгодження ключових моментів знаходиться процес формування інших об’єднаних громад у районі. І ці процеси відбуваються у рамках державної політики децентралізації. Згідно з ухваленим обласною радою перспективним планом формування територіальних громад, Житомирський район має бути розподілений між чотирма об’єднаними громадами: з центрами у Житомирі та селах Тетерівка, Сінгури і Станишівка.
Отже, селищному та сільським головам потрібно реалізувати спільний алгоритм дій, визначитися з населеним пунктом, який буде центром об’єднаної громади, і донести до населення територіальних громад це рішення, яке буде подане у обласну раду як зміни до перспективного плану.
Тоді не буде й чергових гучних заяв з боку Житомирського міського голови. Заяв, схожих на шантаж.

Юрій ОГІРЧУК

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.