Сьогодні: 15 січня 2021 року - п"ятниця

wordpress themes.

СІЛЬСЬКІ РАДИ БРАТИМУТЬ УЧАСТЬ У ФІНАНСУВАННІ РЕМОНТУ ДОРІГ

Наша газета продовжує знайомити вас з роботою Громадської ради при…

Житомирській районній держадміністрації, а саме окремих її комісій.
Стан доріг у районі – тема не нова, це те питання, вирішення якого потребує участі всіх відповідних структур – на рівні як району, так і області. Нещодавно сесією районної ради була прийнята Програма фінансування робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання доріг загального користування місцевого значення у Житомирському районі на 2016-2020 роки, покликана допомогти вирішити проблему низького стану утримання доріг.
Розробником Програми та замовником робіт є Житомирська райдержадміністрація, виконавцями – Служба автомобільних доріг у Житомирській області, райдержадміністрація, селищна та сільські ради.
Той стан автодоріг, який є зараз, мало сказати – не задовольняє, а гальмує соціальний розвиток району, окремих галузей, створює соціальну напругу, коли через розбиті дороги жителі деяких населених пунктів не можуть нормально дістатися, куди їм потрібно, тому що ні власний транспорт, ні маршрутні автобуси іноді не можуть проїхати по розбитих шляхах.
Хоча державним бюджетом визначається обсяг фінансових ресурсів, який спрямовується Службі автомобільних доріг для фінансування робіт з будівництва, реконструкції, ремонтів та утримання мережі доріг загального користування, та розміри фінансування з державного бюджету упродовж останніх років не забезпечували нормативних термінів проведення ремонтних робіт на автомобільних дорогах.
Розроблення нової районної Програми відповідає 91-й статті Бюджетного кодексу, де значиться, що кошти місцевих бюджетів можуть спрямовуватись на поточний, капітальний ремонти, реконструкцію, будівництво, експлуатаційне утримання вулиць і доріг комунальної власності та автодоріг загального користування місцевого значення. Також за умови співфінансування на договірних засадах з місцевих бюджетів можливе здійснення капітального або поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів, які є складовими автомобільних доріг державного значення.
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми із районного бюджету, складає 100 тисяч гривень на кожний рік, поки триватиме дія Програми, а за сприятливих фінансових можливостей ця цифра буде збільшена. Крім того, планується залучення коштів з бюджетів сільських, селищної рад, зокрема із надходжень з акцизного податку. Нагадаємо, що у минулому році на ремонт комунальних доріг Житомирського району з місцевого бюджету було виділено та освоєно 11,5 мільйона гривень.
Першочергово потрібно забезпечити доступність сільських громад до обласного центру та інших міст, та під’їзд до соціальних та культурних об’єктів.

P1119087
За словами заступника голови райдержадміністрації Сергія Микитюка (на фото), Програма була розроблена для того, щоб сільські ради могли фінансово брати участь у ремонті автомобільних шляхів між населеними пунктами та доріг загального користування місцевого значення, тобто потрібний був механізм співфінансування з місцевих та державного бюджетів.
Оскільки на рівні Житомирської області такої Програми не існує, тому довелося при її підготовці вивчати досвід Львівської, Чернігівської та інших областей. Прийнята Програма дозволить виділити закладені у місцевих – районному, сільських, селищному бюджетах кошти на співфінансування робіт з Службою автомобільних доріг області та філією «Житомирський райавтодор», в тому числі і для ремонту доріг державного значення. Причому, вже зараз сільські ради зможуть взяти участь у розчистці наших шляхів від снігу, виділивши частину коштів на пальне для снігоочисної техніки, яку використовує райавтодор.
Серед найближчих кроків, у ході виконання Програми, планується придбати навісне обладнання для ремонтних дорожніх робіт, зокрема фрезу для ямкового ремонту.
У Програмі зазначається і такий важливий момент: про підвищення ролі місцевих громад у плануванні ремонтних робіт на дорогах загального користування місцевого значення і у контролі за ефективністю використаних коштів та якістю робіт.
Дієвим виразником пропозицій та зауважень місцевих жителів є Громадська рада при райдержадміністрації, яка і була створена для більш ефективної взаємодії влади і населення.
Не тільки від стану дорожного покриття залежить безпека руху, а й від того, як утримуються узбіччя.

PC248972

Цим питанням зацікавилася комісія Громадської ради з питань містобудівної діяльності та архітектури, житлово-комунального господарства на чолі з Вадимом Антонюком (на фото). Утримання узбіч у неналежному стані стало темою звернення Громадської ради при Житомирській РДА у жовтні минулого року до ДП «Житомирський облавтодор». Від порядку на узбіччях залежить безпека автомобільного руху, а завали з сміття та зрізаних гілок утворюють аварійно-небезпечні ділянки, особливо у місцях, де встановлені пішохідні переходи. У листі також йшлося про очистку узбіч автодоріг у Житомирському районі від сухостоїв, які являють собою приховану небезпеку для учасників дорожнього руху.
У відповіді від Житомирського облавтодору, яка надійшла на ім’я голови Громадської ради при Житомирській РДА О. Оржехівської, повідомляється, що протягом 2015 року з метою забезпечення безпеки руху на автодорогах проведено видалення аварійних зелених насаджень в смугах відводу автодоріг загального користування в межах Житомирського району на ділянках автодоріг Житомир-Могилів-Подільський, Житомир-Попільня-Сквира-Володарка-Ставище, Виступовичі-Житомир, Житомир-Левків, Ружки, Гадзинка-Нова Вигода та під’їзд до с. Пряжів.
Наприкінці минулого року відбулося виїзне засідання названої вище комісії Громадської ради. Виїзне засідання проводилося з метою огляду ділянок автомобільної дороги М-21 Житомир-М.-Подільський, згідно з наданою відповіддю з ДП «Житомирський облавтодор».
Також були оглянуті ділянка автомобільної дороги Р-18 Житомир-Попільня, та у зв’язку зі скаргою Д. М. Підгородецького – ділянка автомобільної дороги Двірець-Троянів.
Представники Громадської ради, які входять до складу комісії, на місці мали впевнитися у наявності того стану доріг, про який йдеться у відповіді з обласного автодору.
Ретельно обстеживши згадані у відповіді ділянки, комісія встановила: на ділянці автомобільної дороги М-21 Житомир-М.-Подільський, про яку йшлося у відповіді з облавтодору, на окремих частинах дороги видалення аварійних ділянок не проведено (на фото), на протяжності дороги територією Житомирського району частково підтверджено видалення аварійних ділянок, але гілля не прибране, або видалення підтверджено тільки з однієї сторони.
В результаті огляду ділянок автомобільної дороги Р-18 Житомир-Попільня, комісія встановила, що на ділянках км 5+150; 9+960; 11+600; 18+780(з обох сторін) деяка робота таки була виконана, але виникає ряд запитань щодо виконання даної роботи, а саме на вказаних ділянках деякі дерева було зрізано, але аварійно-небезпечний сухостій не прибраний, багато сухих дерев так і залишилося. Також було встановлено, що деякі сухі дерева небезпечні та можуть спричинити лихо. Додатки до протоколу засідання комісії містять фотофіксацію всіх наведених фактів.

IMG_20151219_104814
Далі шлях виїзної комісії простягнувся до повороту на Троянів, і за скаргою місцевого жителя була оглянута ділянка шляху Двірець-Троянів. В результаті огляду ділянки було встановлено, що вона дійсно знаходиться у аварійно-небезпечному стані: дуже багато сухостою нависало над дорогою, що може спричинити надзвичайну ситуацію, в якій можуть постраждати люди. Також виявлено розбите дорожнє покриття, ями досягають діаметру до метра та глибиною до 30 сантиметрів, дорожнє полотно у жахливому стані, що може спричинити дорожньо-транспортну пригоду. Ця аварійно-небезпечна ділянка має довжину близько 3-4 км. Висновки виїзної роботи комісії підтверджують зроблені на місці фото.

За матеріалами роботи комісії –
«Приміське життя».

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.