Сьогодні: 10 грудня 2018 року - понеділок

wordpress themes.

ГРОМАДСЬКА РАДА – ДІЄВИЙ ОРГАН ВЗАЄМОДІЇ З ВЛАДОЮ

Офіційна діяльність Громадських рад при органах виконавчої влади почалася з видання постанови КМУ…

у листопаді 2010 року, яка називається «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики».
Громадська рада – це консультативно-дорадчий орган, до якого обираються активні жителі громади, які прагнуть брати участь в управлінні державними справами, здійсненювати громадський контроль за діяльністю органів виконавчої влади, налагоджувати взаємодію зазначених органів з громадськістю, для того, щоб під час формування та реалізації державної політики враховувалася громадська думка.
Якщо ми хочемо приєднатися до розвинутих європейських країн, то саме громадські ради – один з кроків, який відповідає усім вимогам «європеїзації» суспільного життя.
Це спроби застосувати діалогову форму управління, яка дозволяє через громадські ради як через форпост громадськості, діючий у безпосередній близькості до влади та в тісному контакті із нею, найбільш оперативно і конструктивно вирішувати нагальні питання соціального управління.
Ефективність Громадських рад залежить не тільки від їхньої дієздатності, а й від умов, які створюють для їхньої діяльності відповідні органи влади, та від налагодження спільної роботи.
24 грудня у малій залі засідань районної ради відбулося підсумкове у 2015 році засідання Громадської ради при Житомирській райдержадміністрації. У роботі засідання взяли участь голова райдержадміністрації А. М. Михайлов та керівник апарату РДА А. Б. Ковальчук.
Члени Громадської ради підвели підсумки роботи у комісіях за період з моменту формування дорадчого органу, тобто – з липня поточного року.
Із звітом про роботу громадської ради у цілому виступила голова ради Ольга Оржехівська.
Окрім цього, було сформовано план роботи на 2016 рік та розглянуто питання стосовно особового складу ради, припинення членства окремими її членами та їх заміщення новими, про ресурсне забезпечення дорадчого процесу.
Про діяльність окремих комісій громадської ради йтиметься у нашій розповіді: про те, що робота ця далеко не формальна, іноді навіть ризикована.
Громадські активісти докладають неабияких зусиль, щоб з’ясувати нез’ясоване, допитатись до незрозумілого, оприлюднити приховане, порівняти офіційне, – те, що існує на папері у відписках з інстанцій, та реальне, що існує на наших вулицях, дорогах, на водоймах та у лісах…
Ось, наприклад, як виглядають справи з експлуатацією водойм, особливо малих, на території району? На запит комісії Громадської ради до Житомирського обласного управління водних ресурсів Державного агентства водних ресурсів України 19 листопада була надана відповідь, що згідно з інвентаризацією на території Житомирського району знаходяться 104 водойми – 98 ставків та 6 водосховищ, передано в оренду 40 водойм, русла річок в оренду не надавались, решта водойм в оренді не перебуває.
У інформації про водні об’єкти, які перебувають у користуванні на правах оренди у Житомирському районі, серед інших значиться одна водойма, яка знаходиться в оренді в селі Покостівка Високопічської сільської ради, на річці Шийка, площею 1,88 га.
Голова комісії Громадської ради з питань земельних відносин, екологічної безпеки та агропромислового розвитку Юрій Бовсунівський розповідає, що водойма є річкою, втім оформлена як ставок, і всупереч умовам користування, при тому, що існує заборона на втручання у первісний стан водного об’єкту, русло річки перегороджене (як видно на фото), місцеве населення позбавлене можливості влітку користуватися прибережною смугою, ловити рибу.

IMG_3281
Зараз не сезон, тому маленький будиночок на протилежному березі порожній, а влітку там знаходиться охорона, яка може нагнати першого-ліпшого, хто намагатиметься виловити рибку у колись неприватній водоймі…

IMG_3284
Неподалік від першої водойми, вже на набагато більшій території, у 15,8 гектарів, простяглася інша частина річки Шийки (на фото) – яка не значиться у документах як орендована. А значить – зайнята самовільно. Там також встановлена табличка з відомостями для бажаючих розміститися відпочити на березі, що це прибережна захисна смуга, та вказані штрафні санкції за порушення правил.
Так різняться дані, наведені у офіційних паперах, та те, що існує фактично. Які водойми експлуатуються на законних підставах, а які ні – доведеться дізнаватися, вступаючи у листування з відповідними інстанціями знову…
А дізнаватися потрібно, причому у систематичному режимі, тому що світова практика переконує, що консультативно-дорадчі органи, які діють постійно при органах публічної влади, є значно ефективнішими і результативнішими в управлінні, аніж короткострокові процедури контролю за діяльністю органів влади з боку громадськості чи разове залучення громадян до формування управлінських рішень.
Про роботу окремих комісій Громадської ради при Житомирській РДА – у наступних номерах.
«Приміське життя».

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Follow by Email
Facebook
Twitter
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.