Сьогодні: 15 листопада 2018 року - четвер

wordpress themes.

Процес децентралізації на Житомирщині: що отримають об’єднані територіальні громади

Система влади і державного управління, що була сформована в Україні за доби незалежності, має суттєві недоліки, головним з яких є надмірна централізація влади та відсутність…

реальної самостійності територіальних громад у вирішенні проблем місцевого значення.

8 листопада у Житомирі відбулося засідання круглого столу «Децентралізація – історія національного успіху» за участю голови Верховної Ради України Володимира Гройсмана, Віце-прем’єр-міністра – Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадія Зубка та керівництва області.

 «Дуже важливо, щоб на місцевому рівні була побудована така система, яка даватиме можливість суспільству вибирати ту владу, яка його підтримуватиме. Основною метою децентралізації влади є побудова належної системи самоврядування. Це поверне повноваження влади на місця, дозволить громаді зрозуміти, що від неї багато чого залежить», – зазначив Володимир Гройсман.

За його словами, важливо, щоб ті ресурси, які має громада, вона могла направити саме туди, куди потрібно в першу чергу, на найслабші місця: дитячі садочки, дороги, школи, медицину тощо. «Ми маємо зрозуміти, що це нам потрібно, маємо бути активними, щоб ті рішення, які потрібно саме громаді, були прийняті», – сказав голова Верховної Ради України.

У Житомирській області вже утворено 9 об’єднаних територіальних громад, у яких відбулися вибори голів та депутатів у громади: Червоненська селищна (Андрушівський район); Дубрівська сільська (Баранівський район); Іршанська селищна та Новоборівська селищна (Володарсько-Волинський район); Тетерівська сільська (Житомирський район); Народицька селищна (Народицький район); Високівська сільська (Черняхівський район); Потіївська та Вишевицька сільські (Радомишльський район).

З точки зору виключно фінансової складової об’єднані громади (у порівнянні з нинішніми місцевими радами) отримують додатковий ресурс та додаткові повноваження і виходять на якісно новий рівень бюджетних взаємовідносин.

Об’єднана громада одержує додаткові фінансові та майнові ресурси.

У місцевих бюджетах територіальних громад залишатимуться такі податки:

  • 60 % податку на доходи фізичних осіб;
  • 25 % екологічного податку;
  • 5 % акцизного податку з реалізації підакцизних товарів;
  • 100 % єдиного податку;
  • 100 % податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності;
  • 100 % податку на майно (нерухомість, земля, транспорт).

Крім цього, залишатимуться різноманітні збори та платежі. Зокрема:

  • державне мито;
  • плата за надання адміністративних послуг, адміністративні штрафи та штрафні санкції;
  • збір за місця для паркування транспортних засобів;
  • туристичний збір;
  • плата за ліцензії та сертифікати на певні види господарської діяльності;
  • надходження від орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності;
  • рентні плати за користування надрами (в тому числі за видобування корисних копалин), за спеціальне використання води та водних об’єктів, лісових ресурсів;
  • орендна плата за водні об’єкти (їх частини);
  • плата за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів (банківські депозити);
  • концесійні платежі щодо об’єктів комунальної власності;
  • 80 % коштів, отриманих підприємствами, установами та організаціями, що утримуються за рахунок бюджетів об’єднаних територіальних громад за здані золото, платину, метали платинової групи у вигляді брухту і відходів, дорогоцінне каміння, і 50 % коштів за здане ними у вигляді брухту і відходів срібло;
  • 75 % коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва;
  • 50 % грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності;
  • 10 % вартості питної води від суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють реалізацію питної води через системи централізованого водопостачання з відхиленням від відповідних стандартів;
  • плата за надання місцевих гарантій;
  • 1,5 % коштів від використання (реалізації) частини виробленої продукції, що залишається у власності держави відповідно до угод про розподіл продукції, та/або коштів у вигляді грошового еквівалента такої державної частини продукції, на території громад, де знаходиться відповідна ділянка надр (газ, нафта);
  • 55 % коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них, що перебувають у державній власності до розмежування земель державної і комунальної власності.

Також серед доходів об’єднаних територіальних громад:

  • різноманітні трансферти (базова дотація, медична та освітня субвенції, інші субвенції, капітальні трансферти);
  • власні надходження бюджетних установ;
  • цільові та добровільні внески підприємств, установ, організацій і громадян до місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища; надходження з інших цільових фондів;
  • надходження в рамках програм допомоги і грантів міжнародних фінансових організацій та ЄС;
  • кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту;
  • кошти від реалізації безхазяйного майна, знахідок, спадкового майна;
  • кошти, отримані в процесі здійснення державних закупівель, та інші доходи.

    Директор регіонального Офісу реформ Роман Слідзевський, коментуючи реформу децентралізації влади у Житомирській області, зазначає:

«Громади, які не будуть об’єднуватися, не отримуватимуть преференцій, дотацій і додаткових ресурсів з боку держави, які у повному обсязі матимуть об’єднані громади. І чим раніше сільські та селищні ради утворять добровільні територіальні громади, тим краще для них. Інакше вони знову можуть бути виключені з бюджетного процесу 2017 року, що стартує з липня 2016 року. І хай тоді сільські та селищні голови пояснюють людям, як  вони збираються розвивати території і створювати повноцінний благоустрій для людей.  Звичайно, ніхто нікого примусово заганяти в об’єднану громаду не буде. Цей процес є винятково добровільним. Але якщо люди побачать, що в об’єднаних громадах життя заможніше, бюджет громади прозорий і використовується на благо людей, то питання об’єднання відпаде саме собою».

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Follow by Email
Facebook
Twitter
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.