Сьогодні: 07 грудня 2019 року - субота

wordpress themes.

Керівники новостворених об’єднаних територіальних громад Житомирщини опановують нові обов’язки

У новообраних голів дев’яти об’єднаних територіальних громад Житомирщини роботи після виборів до місцевих рад суттєво побільшало. Відповідно до вимог діючого законодавства, окрім створення умов для належного життєзабезпечення людей щодня, їм разом із командами потрібно у стислі терміни часу виконати ряд обов’язкових процедур.
А саме – затвердити Статути ОТГ, положення про старост, про структурні підрозділи та розподіл обов’язків між головою і його заступниками; розробити схеми організації роботи відділів та інших виконавчих органів ОТГ; підготувати документи до державної реєстрації новоствореної територіальної громади, оформити передачу-приймання майна із спільної власності територіальних громад районної ради на баланс об’єднаних територіальних громад та багато іншого.
Упродовж тижня до Офісу реформ Житомирської області звернулися представники всіх об’єднаних територіальних громад області з проханням роз’яснити, як пройти ці етапи безболісно, юридично грамотно та оперативно. Адже у всіх без винятку ОТГ цей процес знаходиться в активній фазі.
Директор Офісу реформ Роман Слідзевський наголосив, що у перший день після виборів для ефективної організації роботи органів місцевого самоврядування у нових правових умовах на адресу новостворених ОТГ Офіс реформ надіслав практичні посібники – так звані модулі, розроблені Асоціацією міст України. Це алгоритми поетапних кроків щодо підготовки перших сесій об’єднаних громад, проектів Статутів громад, положень про відділи, штатні розклади, регламенти роботи рад, створення та діяльності ліквідаційних комісій з передачі та приймання майна і багато інших документів та проектів рішень. Найголовнішим завданням для новостворених об’єднаних територіальних громад, за словами керівника Офісу реформ, є підготовка матеріалів на першу установчу сесію об’єднаної територіальної громади. Відповідно до законодавства, саме на цій сесії депутати місцевих рад затверджують голову об’єднаної територіальної громади, Статути громади та інші документи. А далі в триденний термін після сесії реєструють новостворену об’єднану громаду. Крім того, затверджують структуру колегіального органу – виконкому ради і формують його, а також затверджують сільських старост.
Відповідальність за організацію процесів об’єднання територіальних громад на всіх етапах покладено на виконавчі органи влади. Офіс реформ надає методологічну, консультаційну та інформаційну допомогу. З нового 2016 року додаткові фінансові можливості та повноваження, а відтак і самостійність у прийнятті рішень набувають лише ті громади, які об’єдналися. Вони отримують додаткові преференції від держави – дотації та інвестиції з регіонального фонду розвитку, додаткові податкові надходження, субвенції на освітню та медичну галузі.
В області поки що створено 9 об’єднаних громад. Процес об’єднання мають пройти ще 28 із 37 територіальних громад, затверджених у Перспективному плані формування територій спроможних громад. Ті громади, які не пройшли експертизу і не затверджені Кабінетом Міністрів України, розпочнуть проходження процедури об’єднання спочатку відповідно до діючого законодавства.
Адміністративно-територіальна реформа, що стартувала в Україні, має бути завершена до проведення місцевих виборів у 2017 році.
Ю. Огірчук

Будь ласка, поширюйте цей запис в соцмережах:
Follow by Email
Facebook
Twitter
Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.